Lokal BC-träff i Östersund 23/1

Diskussion i 'Övrigt' startad av rob74, 20 Januari 2012.

1. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och Lonelyflyer tänker ses på Dalwhinnie, gemytlig krog med stort fokus på whisky, kl 18 på måndag 23/1. Blir det första mötet BC-kollegor emellan för oss båda, tror jag bestämt.
    Om det är någon annan medlem i stan just då, så välkommen att höra av dig!

EDIT: Murphy är visst i farten och hade bokat alla bord till 20:30 en helt vanlig måndag. Så nu har jag ett bord först från ca 20:30.

Last edited: 20 Januari 2012
    4 personer gillar detta.
  2. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Östersund? ;-) Det är ju bara 40 mil till Umeå, men det är i längsta laget för en BC-träff utan att få flyga... :)

3. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En mileage/segment run via ARN då, alltså? :cool:

4. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, inte omöjligt! Det går ju dessutom att flyga direkt UME-OSD, men via ARN är ju det gjutna BC-valet..... :)

3 personer gillar detta.
  5. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har vi haft första träffen i Östersund. En tapper skara på hela två personer (dvs jag och Lonelyflyer) hade en trevlig stund med mat, öl och förstås mycket snack om flyg och resor. :)
    Jag tog tillfället i akt att prova en tjeckisk whisky också. Alltid intressant att vidga vyerna med något lite ovanligare.

Tack för ikväll och väl mött nästa gång! :)

Last edited: 24 Januari 2012
    1 person likes this.
  6. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inser faktiskt nu att detta inte riktigt stämmer för min egen del. Jag och Ola Brandborn träffades ju faktiskt i somras hos gemensamma bekanta i Stockholm.
    Och det ska vi göra igen om någon vecka på en båt som tuffar runt i Karibien.

7. Jacob

Jacob Medlem

Kul! Låter som ni hade en trevlig kväll.

Tjeckisk whisky har jag aldrig testat. Något att rekommendera?

8. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyckte den var helt ok! Den hette Hammerhead och var på 40,7%. Minns dock inte vilken ålder det var. Den finns tydligen i en 21-årig utgåva, men av priset att döma (27 kr/cl) tror jag denna var yngre. De hade precis fått in den i sortimentet, så den stod inte med i whiskymenyn än.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!