Ljuger Eurobonus när de säger att de inte ser *A awardflighter jag ser på Aeroplan?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Airbusfreak, 24 Mars 2012.

1. Airbusfreak

Airbusfreak Medlem

Jag förstår att de helst vill att man bränner poängen inom SAS-familjen, men om jag hittat en ARN - SIN rutt i Business på Aeroplan med TK och SQ på nervägen och TG på uppvägen, borde inte den synas i medlemsservice bokningssystem?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte nödvändigtvis. Det kan vara olika availability mellan olika bolag, så det är, iaf i teorin, möjligt att du ser något via Aeroplan som inte EuroBonus kan se.

Har du kollat i ANA också? Om du ser flighterna hos både Aeroplan och ANA så borde EuroBonus kunna se den också.

Det kan även vara så att du pratat med en agent som inte riktigt vet vet vad de pysslar med. Prova att helt enkelt ringa igen.

3. Airbusfreak

Airbusfreak Medlem

Tack, får skapa mig ett ANA-konto och kolla. Snackade med nån som hette Andreas.

4. Jacob

Jacob Medlem

Välkommen till BusinessClass.se Airbusfreak!

Aeroplan har jag inte använt mig mycket av men däremot ANA och platstillgången för bonusresor brukar vara i stort sätt densamma mellan ANA och SAS Eurobonus. Dock kan det finnas undantag men det rör sig om någon procent i så fall.

Men om alla flighter fanns tillgängliga via Aeroplan men inga via Eurobonus låter det konstigt.

Sedan har du helt rätt att SAS helst vill att du ska bränna dina bonuspoäng på SAS eller nära SAS partners. Det blir ju billigast så.

5. Personligen så gillar jag denna sidan bättre för att söka bonusbiljetter --> Home

6. Airbusfreak

Airbusfreak Medlem

Awardfinder var riktigt smidig! Där ser jag ju faktiskt att det inte fanns C ledigt på alla legs. Intressant att de dyker upp i Aeroplan dock. Jaja, eftersom jag måste åka vissa datum så får det väl bli 5-6' kr för en Finnair Low Economy då, det kommer ju gå hyffsat fort via HEL i alla fall.

Får spara mina poäng till nån annan resa. :(

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Återigen, alla dessa verktyg ger en bild som är sann för något bonusprogram. Ju fler som visar samma sak, desto större är chansen att det även gäller EuroBonus, men det är bara EuroBonus som verkligen kan se hur det ser ut deras medlemmar. Prova en annan agent, du kan ha mer tur med denne.

8. Airbusfreak

Airbusfreak Medlem

Jepp, tack.

9. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är jäkligt smidig och den var väl baserad på ANA-verktyget? Rätta mig om jag har fel.

10. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I vilket format ska man skriva datumet i Awardfinder? Har provat en mängd varianter nu (med mobilen) och får bara "incorrect value" hela tiden...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!