Senaste nytt

Livetråd: Stockholm-Bangkok i F (ARN-FRA-HND-BKK) med många sköna timmar i FCT

kaktusen

Medlem
Livetråd med en meningslös njutningsresa i F till Asien:) Och sedan tillbaka. Uppdateringar kommer ske under hela resan förutom med Thai där man nog inte har internet. Resan har kortats ned ett ben och slutdestination är Bangkok. Det blir ARN-FRA-HND-BKK samt BKK-HND-LHR-ARN på hemvägen.

Highlights (för mig) på utresan är:

• FCT i Frankfurt - 9 timmar. Jag valde bort Porschen, prioriterar champagne och vin. Folkvagn har man ju kört förut;-)

• Lufthansa F 747-8 FRA-HND - Weltklasse!

• 12 timmar i Tokyo med sushi och takbarer

• ANA Suite Lounge på HND - Älskar denna lounge

• Thai F HND-BKK - Brukar vara trevligt

• Fem dagar i Bangkok fyllda av träning, lite sightseeing, takbarer och mycket gott vin. Kan väl bara bli fantastiskt. Blir någon uppdatering då och då.

• Hemresan tar vi senare men highlights där är Thai F lounge vid BKK, Thai F BKK-HND och sist men inte minst ANA F HND-LHR. Kul!!

Då kör vi!

05:00: Hämtas av en Tesla och det blir taxi hela vägen till Arlanda. Verkar som man sparar på batterierna i Teslan och inte slösar med värmen. En glass hade känt sig bekväm:)

Ankomst till Arlanda och vid incheckningen känner man direkt lyxen komma flödande. Hahahah, inte direkt. Enda kommentaren är att jag tydligen har megatur för min flight är en av mycket få med Lufthansa som inte är cancellerad. Det börjar bra!

Mycket folk i security men med fast track går det extremt snabbt. Upp till loungen för en snabb macka och några koppar te. Nu dags för Lufthansa LH809 i C. Inte direkt upphetsande men snart börjar det roliga. 9 timmar i FCT!!

IMG_3697.jpg


IMG_3698.jpg


IMG_3699.jpg


IMG_3701.jpg
 

kaktusen

Medlem
Testar ett inlägg med Tapatalk

Ombord efter en härlig priorityboarding. Ett flertal försökte smita förbi men nekades. Bra Lufthansa!!

Plats 1D som vanligt med bra benplats. Ser fram emot lite frukost, vila och kanske lite film. Sedan hoppas jag förstås på apron parking vid FRA och en vräkig Porsche/Merc.

Kan fortfarande knappt tro att min flight inte blev cancellerad. Tallin trodde absolut detta skulle ske. Allt går säkert åt helvete i Frankfurt:)
0a5e96ba834df02ac06add0db92c031a.jpg
 

kaktusen

Medlem
Kaptenen meddelade just att något misstag skett och att man inte har någon catering ombord. Tyskar brukar väl aldrig slarva.....Kaptenen säger att detta aldrig hänt tidigare. Oklart vad det innebär. Säkert ingen mat i alla fall. No big deal. Vid FCT borde det finnas gott om mat.....
 

kaktusen

Medlem
Flight LH809 ARN-FRA var mycket märklig. Det var ett av mina absolut sämsta reseminnen någonsin. I klass med Springfield, MO-St.Loius 1989 i en Saab Fairchild 340. Magsjuk och i åskväder. Riktig weltklasse:) Kapten berättade ju att catering saknades. Det var inget problem för mig eftersom jag siktade på mat i FCT. Det man kunde erbjuda var några bananer och lite yoghurt. Lite pinsamt för besättningen men de var mycket trevliga. Jag var så glad att komma med trots strejken att jag hade kunna åka med bagaget.

Fem minuter efter jag satt mig ned i 1D blev jag riktigt risig. Kände mig svårt sjuk. Jag har inte haft en sjukdag på tio år och är aldrig sjuk. Ena sekunden allt toppen och i nästa känns det som jag ätit en tallrik med gamla ruttna räkor. Jag mådde ofattbart dåligt och fattade ingenting. Sömnbrist? Magsjuka? Kräksjuka? Svag? Besättningen såg en aning oroad ut eftersom jag var likblek, eller kanske mera grön, i ansiktet. Förklarade att jag höll på att dö (Hahahah, kändes så) och att jag behövde ett gäng spypåsar. Bra start på resan!! Tänkte direkt att jag måste ställa in resten, finns inte en chans att jag kan åka vidare.

Spypåsarna var rena och oanvända vid landning och jag mådde faktiskt något bättre men fortfarande riktigt dåligt. Tyvärr ingen apron parkering med vräkig limo utan det blev promenad till FCT. Genom säkerhetskontrollen och sedan la jag mig ned och sov i en timme. Helt borta. Vaknade och kände mig 100 gånger bättre. Mycket märkligt, jag är aldrig känslig för få sovtimmar.

Efter eggs Benedict, lite ris med kött, gummibjörnar, nötter och en kola är livet ganska bra. Och ännu bättre blir det med champagne hopas jag. Helskumt. Nu blir det email och jobb i några timmar. Alkohol blir det först efter lunch. Jag dricker gärna och mycket men aldrig på morgonen. FCT är nu helt tom, fem personer här vilket känns herrlich!!

Ha en trevlig fredag!


IMG_3712.jpg
IMG_3713.jpg
IMG_3719.jpg
IMG_3723.jpg
IMG_3725.jpg
 
Toppen