Senaste nytt

Livetråd: Bangkok-Stockholm i First (BKK-HND-LHR-ARN)

kaktusen

Medlem
Dags för en jäkla livetråd igen:) Resan till Bangkok (ARN-FRA-HND-BKK) hittar ni här. Eter fem dagar i Bangkok är det dags för återresa och då flyger jag BKK-HND-LHR-ARN. Resan kommer uppdateras hela vägen utom då möjligtvis på sträckan BKK-HND då jag misstänker att Thai inte har internet på planet.

Highlights som jag ser fram emot:

Thai First Class Lounge Bangkok: Lite märkligt men jag ser nästan mest fram emot incheckningen och loungen. Inte flighten. Man är i en separat del av terminalen med löjligt bra service. Och förstås golfbil till loungen:) Jag älskar denna lounge och den brutalt serviceinriktade personalen. Jag hoppas på ett private room och många sköna timmar innan avgång 23:15

Thai TG682 BKK-HND F: Jag har min favoritplats 3A och det borde vara den nya kabinen. Ser fram emot mycket Dom Perignon, en skön pyjamas och god mat.

ANA NH211 HND-LHR F: Den stora höjdpunkten på återresan. Jag har aldrig flugit ANA First Square och det ska tydligen vara fantastiskt. Hoppas bara inte att förhoppningarna är för höga. Innan flighten blir det frukost och en dusch i ANA Suite Lounge.

Då KÖR VI!!
 

kaktusen

Medlem
Thai First Class Lounge Bangkok

Tänkte att jag skulle vara i tid och ankommer flygplatsen åtta timmar före avgång. Jag kallar det att göra en "FCT":) Som tur var fick jag inte senare utcheckning från hotellet än 2 PM och då blev det loungen direkt. Ankomst just innan 3 PM. Jag törs inte säga åt någon annan än här på BC att jag är på flygplatsen åtta timmar tidigt. Ingen skulle förstå....

Entren till F är längst ut på kanten och man blir direkt mött av representant från F med tio bugningar. Dom undrar nog vad denna "luffare" med slitna jeans har att göra i F..... Direkt en flaska vatten i handen och tre i personalen fixar väska och övrigt. Incheckning klar på några minuter och genom säkerhetskontroll och immigration på rekordtid.

Känns konstigt att inte få bära sitt eget handbagage......


IMG_4071.jpg


Daddys home:)

IMG_4073.jpg

Service i världsklass.

IMG_4075.jpg

En flaska vatten i handen efter tio sekunder

IMG_4074.jpg


Service desk till F. Jag var den enda som checkade in
 

palmen

Moderator
Angående ANA är inte själva stolen sådär jättefantastisk även om det helt klart är grymt bra. Servicen brukar vara exceptionell ombord i alla fall även om jag personligen har lite svårt för att bli så uppassad.
 

kaktusen

Medlem
Golfbilen framkörd. Ska man dricksa personalen? Jag tycker att de ger sån fantastisk service och är lågbetalda så jag känner mig lite "skyldig". En härlig resa med golfbilen den korta biten till First Class Lounge. Känns skönt att vara tillbaka! Det blir lite dricks till assistenten och golfbilskillen.

Man blir nästan attackerad av personalen i loungen, på ett trevligt sätt. Jag frågar efter ett private room men det finns inga lediga. Vad är detta!!!:) Passar faktiskt utmärkt. Jag gå in i restaurangen och beställer in ett glas Moet Chandon, en Tom Yun Goong soppa och en grön curry. Jag älskar denna mat. Tyvärr har man inte fått min special pre-order på Norrländskt hembränt med lingondricka så jag kör på med ett andra glas Moet.

Just när maten är klar kommer en representant som säger att hon fixat ett private room och flyttat över min väska. Hur säger man världsklass på Thailändska? Nu dags för mer champagne och jobb i några timmar. Fungerar toppen så länge det inte blir för mycket champagne för tidigt......

IMG_4078.jpg


Golfbil framkörd

IMG_4080.jpg

Arrive till First Class Lounge

IMG_4083.jpg

Tom Yun Goong, grön curry, Moet Chandon och BC. Sämre kan man ha det.
 

kaktusen

Medlem
Angående ANA är inte själva stolen sådär jättefantastisk även om det helt klart är grymt bra. Servicen brukar vara exceptionell ombord i alla fall även om jag personligen har lite svårt för att bli så uppassad.
Jag känner likadant. Rätt skönt att få vara lite ifred. Det kan bli lite mycket bugande. Dock kul att se kontrasterna i service mellan Lufthansa, Thai och snart ANA.
 

kaktusen

Medlem
Nu väldigt lugnt i loungen. De flesta passagerare boarder just nu sina kvällsflighter. Ingen större stress här. Har varit här i nästan tre timmar och det är fortfarande drygt fem timmar kvar till avgång. Vi får väl se om jag blir svårt sjuk även på första benet av denna återresa.

Private room är mycket trevligt men jag har hittat en "nackdel". Väggen bakom soffan är öppen förutom en slags gardin. Det innebär att man hör alla utrop om flighter i högtalarna. Det blir ett jäkla kacklade på dålig engelska. Tänkte att man måste hitta någon liten detalj att vara negativ över:)

Massage blir det senare på kvällen. Jag brukar inte ta en helkropps utan det blir rygg/nacke och sedan en dusch. Precis lagom.

lounge1.jpg


Private room

IMG_4088.jpg


Vy över loungen, helt tomt

IMG_4087.jpg


IMG_4086.jpg


Loungen är rätt stor

IMG_4085.jpg


Ingång till toaletten. Precis som hemma........
 
Mycket fin och inspirerande rapport! Missar tyvärr min 2-4-1 voucher i år, men till hösten 2017 räknar jag med att ha den fixad och då kan jag mycket väl tänka mig att göra en liknande runda genom Tokyo och Bangkok.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

kaktusen

Medlem
Efter sex glas Moet Chandon och en massa emails så växlar man nu upp till vin. Eller blir det att växla ned? En Chardonnay från Georges Duboeuf till att börja med. Inte riktig min smak så det blir byte efter detta glas. Massage bokat till 9 PM i Royal Orchid Spa som ligger ett stenkast bort. Innan dess blir det en lättare middag i loungens restaurang. Skulle vilja ta grön curry igen men man får väl skärpa till sig och köra något annat.

Loungen fortfarande väldigt tom. Har Lufthansas strejk spritt sig till Thailand?:)

IMG_4091.jpg

Georges smakar ok men inte bättre

IMG_4092.jpg


Underbara Royal Orchid Spa
 
Toppen