Senaste nytt

Livet som fraktkurir (Liverapport)

Vet inte om du fått det eller om någon annan här på forumet har det men hur funkar det I praktiken? Bokar du själv flyget? Blir det vilken routing och klass som helst för att ta sig dit? Spännande iallafall och hade gärna dragit iväg på något sådant. :)
Mig bekendt booker kurervirksomheden på vegne af kureren.. Jeg kan forestille mig at det normalt er "billigste mulige" som gælder, men med kort varsel er det ikke ensbetydende med billigt...
 
Incheckad o klar sitter jag på brasseriet utanför Aurora loungen på T2. Lådan upphämtad, ser ut som en reservdel mer än så kan jag inte säga. En rätt okey låda passar perfekt i min samsonite väska.
image.jpg

image.jpg

Såg att man kunde beställa Dompa på glas, väldigt ekonomiskt :D 599 Sek för ett glas medans flaskan kostar 2000 Sek i baren här....

image.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Vet inte om du fått det eller om någon annan här på forumet har det men hur funkar det I praktiken? Bokar du själv flyget? Blir det vilken routing och klass som helst för att ta sig dit? Spännande iallafall och hade gärna dragit iväg på något sådant. :)

Den här gången skötes bokningen av flyg och hotell av firman som skickade paketet. Allt beror helt på situationen och vad kunderna är berädda att betala. Är det bråttom och bara Business eller first class finns ja då blir de så. Dock har jag inte hört om att någon åkt F på kurir de är business som man privat uppgraderar med poäng eller så...

Denna resa är bokar med Finnair ut i economy och hem direkt imorgon bitti med Estonian air i economy.
 
Boarding har påbörjats men planet är inte redo för de, kolla kön som går hela vägen upp från bryggan och en bit in i terminalbyggnaden... Stått still i 15 min nu och vi har avgång om 10 min.

image.jpg
 
A

Aurora

Guest
Håper din HEL-TLL blir mindre turbulent enn min TLL-HEL.... he he he :p Gleder meg til å se bilder av hvordan serveringen er på den ruta, for når vi dro måtte alle sitte stroppet fast til setet fra takeoff til landing.
 
Vi ska väl se om vi ens kommer iväg.... Boarding började 13:10, tog lång tid.... Nu gör vi pushback från gate i Stockholm och har 40 min flygtid... Det är 37 min kvar till boarding i Helsingfors.

Just dessvärre den här avgången är en Joint Venture med Icelandair, massa asiater ombord och flera av anslutande passagerare kom aldrig men allt bagage va lastat. Sen missade vi vår slot på det och nu har vi precis pushat. 16:05 är de boarding och avgångstiden är om 1 timme och 10 min i Helsingfors.

Tror nog de går :) blir en sprint mellan gaterna.
 
Efter mycket om och men slutade de med att man fick stå i transferfiskens kö i 15 min och är nu bokad på en flight 20:40 ikväll.... Frågade om någon typ av kompensation, alternativt voucher till Loungen, nada.... Till slut fick jag en voucher på 17 euro att använda på hela flygplatsen.

Förseningen enligt dom berodde på en passagerare som aldrig dök upp och dom tvingades lasta ur bagaget, men kan de verkligen vara så? Vi avgick 1 timme sent från Arlanda, landa 10 min innan min avgång mot Tallinn och dom kunde inte hålla planet.

Vad säger 261/2004 gudarna, har man ett case här eller?
 
Toppen