Livet som fraktkurir (Liverapport)

Diskussion i 'Reserapporter' startad av simon_says91, 1 Juli 2015.

1. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vaknar med ett ryck idag på morgonen och kollar mobilen, klockan är 08:09 och har fått ett meddelande: ARN-HEL-TLL 1330??

Ett vanligt standardmeddelande man får när de gäller ett kurirjobb. Skönheten med mitt vanliga jobb när man är ledig längre tid på grund av ett skiftschema är att man kan ta såna här extraknäck. Snackar med min kontakt på firman som säger att smidigast blir att stanna en natt i Tallinn. Tar bara någon timme sen har jag flighterna bokade, Finnair ut och Estonian Air hem.

Klockan är nu 11:10 och jag rör mig från mitt hem på Södermalm för snabb resa ut till Arlanda med Expressen där jag skall möta upp budet.

Fortsättning följer under dagen.

Smuffe, Sofia, Jakob Österberg och 21 andra gillar detta.
  2. Ha det så bra, Simon!
    Ja, man får rejäl adrenalinboost när man få ett meddelande eller telefonsamtal fyra timmar innan avgång och någon frågar, "Kan du åka till Kina idag?" :)

Jakob Österberg, Gus och Brandten gillar detta.
  3. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Åh, ett sådant jobb vill jag också ha!

Elberto, Jakob Österberg och chazzie gillar detta.
  4. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    intressant !

Knark?

Jakob Österberg, MaBe, johhenrik och 1 annan gillar detta.
  5. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu på Arlanda Express, hinner bara sätta mig ner innan telefonen ringer, okänt nummer, vem kan nu detta vara? Det var bara budet som meddelade att han är på plats om 20 min på Arlanda varpå i samma ögonblick börjar mitt tåg rulla. Boarding mot Helsingfors om 1 timme och 20 min.

image.jpg

Gus gillar detta.
  6. Det vore väldigt korkat att posta något här om det rörde sig om att frakta knark.

Gus gillar detta.
  7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkligen inte..... Det hoppas jag att du förstår! o_O

Får se vad det är när jag möter upp men oftast reservdelar.... Skall inte väga mer än 5 kg enligt firman.

8. Anfield

Anfield Medlem

Kul jobb

El0 gillar detta.
  9. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det förstår jag mycket väl, råkade glömma en styck ;)

skulle själv gärna ha liknande jobb :D

10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om du fått det eller om någon annan här på forumet har det men hur funkar det I praktiken? Bokar du själv flyget? Blir det vilken routing och klass som helst för att ta sig dit? Spännande iallafall och hade gärna dragit iväg på något sådant. :)

Haha passa dig Fixter. Ironi-antennerna har aldrig fungerat på det här forumet. :D

Smuffe, johhenrik, Stefan62 och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!