Senaste nytt

Liverapport - Till Mexico City med Lufthansa First

Jonas C

Medlem
Kan bara säga att Lufthansas C-Kabin i A380 och deras stolar över lag i C inte faller mig i smaken alls.
Dock ser du något mindre ut än mig så du sitter och ligger säkert bättre i de stolarna än jag
Jag provsatt C-stolarna på tillbakavägen och tyckte inte det var några större fel med dem. Visserligen var stolen väldigt smal, ungefär samma bredd som ett vanligt Economy säte. Är man storvuxen som @Senator så har jag förståelse för att man hellre vill sitta i First. Lounge positionen var riktigt bekväm, och utrymmet för fötterna vid fönsterplatserna var hyfsat bra. Förhoppningsvis blir det en skön resa på 747:ans upper-deck :)
 

Senator

Moderator
Själva stolen är för smal för att sova i. Väldig bra stol för en dagsresa, men i sovläget är det ingen bra lösning.
 

dala

Medlem
Nu ombord D-AIHW, något nyare A346 än på utvägen.
Blir en kort resa hem, tydligen bra medvind, verkar bli 10,5h.

Kommer uppdateringar i luften om wi-fit är medgörligt. :)

Visa bifogad bild 52106

Tack för en kul och läsvärd reserapport!

Någon som vet hur Lufthansa väljer sina amenity kit? Jag flög Frankfurt - Tokyo i F i måndags och då fick vi Bogner kit. Förvisso helt ok men inte samma känsla som Rimovan. Frågade crew om Rimova och de sa att de bytte från Rimova till Bogner för några veckor sedan. Är det olika kit för olika destinationer?

Åker Thai F hemåt på måndag, hoppas på Rimova då.
 
  • Gilla
Reactions: bnr
Tack för en kul och läsvärd reserapport!

Någon som vet hur Lufthansa väljer sina amenity kit? Jag flög Frankfurt - Tokyo i F i måndags och då fick vi Bogner kit. Förvisso helt ok men inte samma känsla som Rimovan. Frågade crew om Rimova och de sa att de bytte från Rimova till Bogner för några veckor sedan. Är det olika kit för olika destinationer?

Åker Thai F hemåt på måndag, hoppas på Rimova då.
Har för mig de kör på någon rotation, @palmen har kanske lite koll?

Jag tror de går 2 månader mellan varje byte typ.
 

palmen

Moderator
Jag tror det är rotation. Åkte ut månad 1 och hem månad 2 och fick helt olika kit, ingen var däck Rimowa.
 

Thornado

Medlem
Förra året när både jag och @bnr åkte till Toronto kring påsk så fick jag Rimowa på vägen ut, men @bnr fick ett annat när han flög samma rutt dagen efter mig. På vägen hem så var det inte heller Rimowa. Alla dessa flighter var i april, min första flight var dock 2 april (dessutom långfredag) så det kan ju möjligen hända att det är rotation per månad, men att de inte hunnit byta till den 2:a.
 
Toppen