Senaste nytt

Liverapport - Air Malta, de låga förväntningarna infrias

fcx

Medlem
Det blev aldrig tid att uppdatera igår, men så här fortsatte cirkusen.

När det närmade sig avgångstid gick jag till gaten. Där var det totalt kaos. Efter en kvarts försening där blev det högtalarutrop på italienska och alla började springa därifrån. Jag hängde på. Färden slutade vid en annan gate. Där blev det tio minuters väntan till, inanan boardingen påbörjades. Ingen prioboarding.

Det är bussgate, trots att flygplanet står 20 meter bort. När bussen åkt ett varv runt flygplatsen med oss så blir vi avsläppta vid bakre trappan, dvs för att komma till 1F blir det promenad genom hela kabinen, som är full av förstagångsresenärer.
 

fcx

Medlem
Själva flygningen är mycket bra. Vi är 6 pers i C-kabinen. Det serveras välkomstdrink, drink före maten, lättare lunch, kaffe/Te, drink efter maten samt två vändor med varma handdukar. Inte illa på en 90-minutersflight.

Damen bredvid mig körde champagne genomgående och serverdes ofta och generöst av besättningen, som var mycket trevliga.

Till slut kom vi fram, 5 timmar efter tidtabell. Det tog en stund att få bagaget, men jag blev positivt överraskad över att alla fyra väskorna dök upp.

Direkt från flygplatsen till jobbet, och checkade in på hotellet vid halv tre imorse. Bra CCG-förmåner, uppgraderad till större rum med extra stor balkong med havsutsikt, fruktfat, vinflaska och en större uppsättning bakverk på rummet. Varför händer det bara när man inte har tid att utnyttja det?

Flyger hem idag, vi får se hur den cirkusen utspelar sig. MLA-LHR-ARN, med Air Malta och SAS. Baserat på tidigare erfarenheter hoppas jag på bra ombordupplevelser.
 

fcx

Medlem
Dags för hemresa, bokade om till MLA-ZRH-ARN.

Ingen kö till incheckningen. Ingen klagade på att såväl incheckat- som handbagage var för tungt.

Väskan incheckad hela vägen, men inget boadingkort på SAS-flighten. Kan inte välja säte ens. Hoppas på att slippa mittsäte, men jag har 3:40 i ZRH på mig att reda ut det...
 

fcx

Medlem
På plats i ZRH efter en av de bästa flighterna inom Europa på länge.

Generös servering och äkta champagne ombord (såldes för 10€ per flaska bakom gardinen, och den var minst dubbelt så god som SAS fulskumpa som kostar ungefär lika).

En lättare måltid ombord, och pursern hade stenkoll. Så fort jag lade ner servetten på brickan så dukades allt undan. En drink efter maten erbjöds, och det är ju svårt att tacka nej till. En halvtimme innan landning funderade jag på att be om en till, men jag avstod och lutade mig tillbaka i stolen istället . Kanske tur det, eftersom nästa sak som händer är att pursern knackar mig lätt på axeln och meddelar att det är dags att kliva av...

DSC_1586.JPG
DSC_1585.JPG
DSC_1587.JPG
 

fcx

Medlem
Smidig transferprocess i ZRH. Fick 2F på nästa flight (min favoritplats).
Lite oordning i loungen dock, eftersom de aldrig hört talas om Eurobonus Diamond...
 
Smidig transferprocess i ZRH. Fick 2F på nästa flight (min favoritplats).
Lite oordning i loungen dock, eftersom de aldrig hört talas om Eurobonus Diamond...
Ingen A340 som du fick flyga ZRH - ARN? Den var ju på besök igår på Arlanda då dom tränade nytt crew ombord fast på kortdistansavgångar :rolleyes:

image.jpg
 

Jonas C

Medlem
Drappier är ju finskumpa! Synd att inte SAS kunde servera den inom Europa.

Vad hände förresten med routingen, skulle inte du flyga hem via London Heathrow?
 
Toppen