Senaste nytt

LIVE: Grand Travel Award 2013

Nemo

Medlem
Jag frågade Björn Kjos när dom börjar med flatbeds ombord. "Aldrig" var svaret :)
Han lovade dock att göra ARN till hubb för Asienresor. Boeing 737-8 Max har räckvidd till New Delhi enligt Kjos. Och en storcirkelrutt från HKG till USA går över Stockholm, vilket är en fantastisk möjlighet enligt samma person. Låter spännande.
Han spelar snålt om han ska flyga ARN-DEL med en 737-800, men det kanske går. Tycker Norwegian är ett intressant bolag, och har faktiskt varit nöjd de få gånger jag rest med dem. De har marginalerna, och den moderna strukturen, för att lyckas. Så länge de inte går med i en allians är jag dock fortsatt mer intresserad av andra bolag.
Inom två år (2016) säger Kjos att DY flyger till New Dehli.
Norwegian till Indien om två år | Nyheter | SvD

Vd:n Björn Kjos, som mellanlandade i Visby på väg till lanseringen i London, berättar att Norwegian nu (läs: juli 2014) skissar på att börja flyga till Hongkong och New Delhi ”om två år”.

- Det kommer om två år. Vi kommer att flyga till de stora städerna i Asien. Till exempel New Delhi och Hongkong, och inte bara från Stockholm utan från flera europeiska städer, säger Norwegians vd Björn Kjos i en intervju med TT.
(...)
 
Toppen