Live: Fjorton timmar och en kvart i San Fransisco

Diskussion i 'Reserapporter' startad av doc, 3 Juni 2016.

1. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aldrig har jag haft så lite packning med mig på en interkontinental resa förut. Bara en ryggsäck. Till och med jackan lämnad hemma.

Det hela började för 10 månader sedan när både @agehall och @011430121 ringde mig och berättade om att British Airways reade ut biljetter från Oslo till USA i business class för ett år framöver. Det facila priset var cirka 4500 NOK. Då jag inte hade några planer på att resa till USA och mina semesterdagar redan var uppbokade för 2016 försökte jag motstå frestelsen att boka. Dessutom var man tvungen att vara borta natten mellan lördag och söndag för att få priset. Kört alltså. Eller?

Då kom tanken... 6:e juni är en måndag. Jag skulle alltså kunna åka över en helg. Jag beslutade mig för att titta på biljetter till västkusten, det skulle bli San Fransisco. Jag hittade biljetter, men då kom frågan om jag hemåt skulle optimera intjäningen genom att studsa på östkusten innan eller stanna längre i San Fransisco. I sann BC-anda beslutade jag mig för att optimera intjäningen.

Sagt och gjort bokades OSL-LHR-SFO-PHL-LHR-OSL. På grund av tidtabellsändringar lyckades jag för någon månad sedan boka om det via JFK istället vilket innebar nya American Airlines A321 på hemvägen med fully lie-flat-säten vilket skulle kunna tänkas behövas. Det visade sig också att på sista benet LHR-OSL skulle planet bytas ut till en mid-haul A321 från före detta BMI, också den med fully lie-flat. Inte så dumt.

Så här sitter jag nu, på flygbussen, med min ryggsäck. Arlanda närmar sig och SK 1483 till Oslo för att börja något utav det galnaste jag gjort i flygväg, fjorton timmar och en kvart i San Fransisco.

OnlyAFool, Jonas Larsson, Thomasn och 42 andra gillar detta.
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    God tur!!!

flum gillar detta.
  3. robban-

robban- Medlem

Hoppas du får en toppenresa! Detta blir kul att följa :)

4. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Coolt
    Satt igår och funderade på om det var en bra ide att flyga till Munchen via Helsingfors, London, Los Angeles och Tokyo

5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde själv en bokning på ovanstående resa för att få det trevliga nöjet att resa med @doc, när jag kom till betalningen så blev det precis stopp och bokningen gick inte igenom. @doc ha en god tur.

palmen, ollek och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så efter en väldigt snabb promenad genom Fast track på Arlanda T5 gick jag långa vägen runt Tax free-butiken och bort till SAS Guld-loung. Här bjöds sedvanligt på lax, men dagen till ära fanns här också nötfärsbiffar.

Dessa smakade ännu tråkigare än de såg ut, men fungerade som bukfylla till middag. Biffarna tog dock slut efter tagit dem så inga andra fanns att uppbringa till de andra resenärerna.

Denna lounge fortsätter att utmärka sig. Denna gång var en i personalen ute och hämtade mat från buffén samt tog sig en kopp kaffe. Nåja, ser fram emot några timmar i Galleries First imorgon.

Enligt Swedavias app börjar boardingen 19:58, men SK1483 ska gå i tid 19:50. Spänningen stiger.

Sofia, kaktusen, Gus och 2 andra gillar detta.
  7. Avgeek

Avgeek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur förklarar man det vid immigration? ;)

8. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "I just popped over for a little bit of quick shopping." kanske?

9. thh

thh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror inte det är ett problem, jag tror det är förvånansvärt många som åker korta tider till USA, kanske inte 14h om du flugit i 20h men.

10. Avgeek

Avgeek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problem är det nog inte, men det kan givetvis för en CBP officer anses som konstigt att man reser i längre tid än faktiskt stannar i landet :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!