Senaste nytt

Live: Emirates First class Stockholm-Dubai-Kuala Lumpur-Melbourne-Auckland

Kan så här en vecka efter avslutad resa skriva några ord i helhet vad jag tyckte om det hela. Nedgraderingen från Arlanda va ju en besvikelse men den bytes snabbt till en av dem bästa flygupplevelserna när gick ombord min nästa flygning i Dubai. En väldigt trevlig purser med en otroligt sprallig australiensisk medarbetare som serverade i F kabinen. Resan ner via Kuala Lumpur gick smidigt och en otroligt bra service med bland annat "uppgraderingen" av min vän från Y till F då jag hade hela F kabinen för mig själv.

Servicen i Melbourne i loungen va också över förväntningarna då dem lät oss stanna i lounge även fast den skulle va stängd i 3 timmar.

Ombord på den omtalade A380, "turistfällan" som flying skrev, blev de enbart en frukost och en självklar dusch. Dock gillade jag inte sviten ombord på A380 då den var märkbart mindre än den som är installerad i B777-300ER.

I helhet va de en otrolig första resa i första klass och jag ser verkligen fram emot att resa hem igen!
 

johhenrik

Medlem
Dock gillade jag inte sviten ombord på A380 då den var märkbart mindre än den som är installerad i B777-300ER.

Är den verkligen mindre? Jag föredrar ju helt klart 777-300R framför A380 också, men det är av två anledningar:

1. Fönstrena i 777 är mycket större, så man kan verkligen sitta o luta sig tillbaka och titta ut.
2. Kabinen är mindre, så det blir lite mysigare helt enkelt. :)

Jag uppfattade inte sviten som mindre faktiskt, men det kanske den är. I-lands-problem deluxe iaf. ;)
 
Last edited:
Är den verkligen mindre? Jag föredrar ju helt klart 777-300R framför A380 också, men det är av två anledningar:

1. Fönstrena i 777 är mycket större, så man kan verkligen sitta o luta sig tillbaka och titta ut.
2. Kabinen är mindre, så det blir lite mysigare helt enkelt. :)

Jag uppfattade inte sviten som mindre faktiskt, men det kanske den är. I-lands-problem deluxe iaf. ;)

Fick bekräftat av pursen på sista flygningen att A380 sviten är smalare. Jag märkte de också då jag inte kunde fälla stolen i sängläge med mina två väskor i sviten, något jag kunde på B777.

Tråkigt att Ni inte kommer hem till BC mötet på torsdag, så vi får höra om Er resa, ha en trevlig hemresa och glöm inte liverapportera! Trevlig resa!

Jag ska försöka liverapportera med både text och bilder på hemvägen. Problemet är att min laptop blev stulen så ska försöka övertyga min vän att låna ut sin, vilket han nog låter mig göra! Avresa 18:50 lokal tid så ni har mycket läsning på Fredag att se fram emot!
 

Swisser

Medlem
Tevligt reportage och ni verkar ha en riktigt intressant långresa.
Synd bara att vissa av bilderna är roterade åt fel håll. Kanske någon i redaktionen kan vrida dem rätt. Det skull höja kvaliten på reportaget.

Bra input betr suiterna i 777-300R och A380. Jag hade alltid trott att den i A380 var den största och lyxigaste. Nu vet jag att jag hade fel. Jag antar ändå att bägge är helt ok, men om man får välja så föredrar ni 777-300R.
 
Tevligt reportage och ni verkar ha en riktigt intressant långresa.
Synd bara att vissa av bilderna är roterade åt fel håll. Kanske någon i redaktionen kan vrida dem rätt. Det skull höja kvaliten på reportaget.

Bra input betr suiterna i 777-300R och A380. Jag hade alltid trott att den i A380 var den största och lyxigaste. Nu vet jag att jag hade fel. Jag antar ändå att bägge är helt ok, men om man får välja så föredrar ni 777-300R.

Gällande bilderna är de nog systemet som vrider dem stående.... Vet inte varför de blir så då dem är rättvända i Windows :)

I den större reserapporten som kommer när jag kommer hem kommer de fler inputs samt positiva och negativa upplevelser!
 
Last edited:
Toppen