Senaste nytt

Liten omväg, San Francisco-Stockholm

flum

Medlem
Dags för lite efterraportering. Jag kommer givetvis att fokusera på resan SFO-HKG i Singapore Airlines nya F-kabin ombord en B777-300ER (B77W). Jag måste erkänna att det är med ödmjukhet jag skriver detta inlägg. Det är verkligen en ynnest att få tillbringa 14,5h i denna kabin, något jag verkligen unnar er alla att få uppleva någon gång. Samtidigt är det ju väldigt svårt (läs dyrt), då den inte går att boka som *A award.

Till att börja med var det en mycket märklig känsla att flyga en nattflygning som var så lång. ETD var 0.05 lokal tid i San Francisco och vi landade 6.30 lokal tid i Hong Kong. SQ är ju kända för att ha en av de bästa F-produkterna på marknaden och jag måste erkänna att jag hade höga förväntningar, men det var leverans rakt igenom. Det man först slås av när man kommer in i kabinen är hur enormt stora sätena är. I loungeläge är stolarna nästan för breda då det inte går att få stöd för båda armarna. Detta blev dock mycket bättre då man omvandlat stolen till säng får då blir bakstycket en naturlig soffa som man kan bulla upp och "kura upp sig" i hörnet på. Stolen är faktiskt så stor att det faktiskt inte är något problem att sitta på bredden när man väl omvandlat stolen till säng.

Det som verkligen sticker ut hos SQ är den fläckfria servicen samt utbud och kvalite på mat och dryck. På min flight hade man tex tre champagner lastade (Dom Perignon '04 & '06 samt Krug). På en så lång flygning hinner man dessutom äta flera gånger även om man tar sig några timmars sömn. I mitt fall blev det tre sittningar, middag, nudlar mitt i, samt frukost bestående av frukt och dim-sum. Det enda negativa jag skulle vilja lyfta fram var att sovkomforten inte var top notch. Även om utrymmet är gigantiskt (man skulle faktiskt kunna sova två i stolen) så var underlaget lite ojämnt. Hur som helst, jag har gjort mitt bästa för att försöka fånga känslan på denna underbara flight. Fotandet var verkligen en utmaning då det var en ren nattflight och inte tillstymmelse till dagsljus. Dessutom hade dom "mood-light" i taket som är helt hemskt att jobba med som enda belysning.

Avslutar även med några bilder från mitt "anslutningsflyg" HKG-ARN i SAS nya C-kabin. Första gången jag provar nya hårdvaran på SAS och måste ansluta med övriga som hyllar den nya kabinen. Samtidigt var det svårt, i just detta läge, att inte känna sig lite blasé över utbudet av mat och dryck. Sov dock drygt sex timmar av flighten då jag var duktigt trött.

Jaja, nu ska jag sluta svamla, här kommer lite bilder, Enjoy!

sqf1.jpg

sqf2.jpg

sqf3.jpg

sqf4.jpg

sqf5.jpg

sqf6.jpg

sqf7.jpg

sqf8.jpg

sqf9.jpg

sqf10.jpg

sqf11.jpg

sqf12.jpg

sqf13.jpg

sqf14.jpg

sqf15.jpg

sqf16.jpg

sqf17.jpg

sqf-18.jpg

sqf-19.jpg

sqf-20.jpg

skc2.jpg

skc.jpg
 
Toppen