Senaste nytt

Lite torsdagshumor. Hitta en resa för mig från Stockholm till Göteborg idag

Berglund

Medlem
Jag åker tyvärr inte tåg lika ofta som jag hade velat, så min erfarenhet är något begränsad.
Men, jag kan nog tycka att fem minuters marginal kan vara rimligt, för att anse något som "i tid". Jag blir hellre fem minuter sen på en 4,5 timmars resa Stockholm-Malmö och att den äldre damen på perrongen faktiskt hunnit upp på tåget och tagit sin plats än att det blir problem med folk som ramlar i gången. Hellre ett lite mänskligare tåg, där varje stopp kanske inte går att förutse ner till sekundnivå, utan tar det en minut längre tid idag än igår att stanna i Värnamo - ja - då får det för min del göra det. Givet att vi fortfarande kan komma fram inom en sisådär fem minuters marginal.
 

jsn

Medlem
Även jag har fått bekräftat att de ersätter hela min resa Uppsala-Göteborg, inkl räkmackan som åkte iväg utan mig.
 

GOTATH

Medlem
Naturligtvis hamnade jag på SJ400 mot Stockholm som blev strömlöst utanför Falköping i morse. Efter två timmar blev vi evakuerade till SJ424. Väl ombord väntade ståplats hela vägen... Förseningsmaten blev en Raw-bite och free flow of kaffe och vatten
7dc922b9bdf2c11dbba2b5bd3b31a4da.jpg
65f50461b37ff5f40656d8445593915f.jpg
547f00047c9410bbb20c1209aea15319.jpg
 

Jönsson

Medlem
Gå till biljettkontoret på Centralstation så får du en värdekupong också. Det där täcker inte förseningsmaten.
 

Jönsson

Medlem
Själv hade jag tre timmar försenat flyg förra veckan. Vet inte om det är speciellt mycket pålitligare. De timmarna fick jag så klart ingenting för (ca 3x1h). Hade det varit SJ så jade jag fått tillbaka mellan 25 och 75% av biljettpriset. :)
 
Toppen