Senaste nytt

Lite frågor kring avbokningsregler och kostnader för Award resa

RickardG

Medlem
kommer det extra kortet räknas som ett Amex kort för henne så att det inte går att värva henne till ett annat, för henne eget, Amex? I så fall får jag ringa Amex imorgon och be att de inte signar upp henne för något extra kort just nu (skickade ansökan per post i torsdags, så den är nog inte hanterad ännu).
Åtminstone för fru RickardG var det inga problem att skaffa ett huvudkort och bli värvad, trots att hon redan hade ett extrakort kopplat till mitt konto. Vet inte om vi hade tur eller om det gäller generellt.
 

troligt

Medlem
En liten uppdatering - nu är vår första bonusresa äntligen bokad för mig och frugan, istället för att åka längre bort i sommar blev det en spännande höstresa istället för att fly landet när jag fyller 40! :)

Utresa 27 september: ARN -> CPH -> IAD med SAS i Business class (nya kabinen över Atlanten)
Hemresa 12 oktober: MIA -> CPH -> ARN med SAS i Business class (nya kabinen över Atlanten)

100 000 Eurobonus poäng från frugans konto och 100 000 poäng från mitt konto går åt tillsammans med cirka 1 200 riksdaler, men nu börjar vi samla alla framtida poäng på ett familjekonto och arbetar samtidigt mot vår första 2-4-1 voucher.

Nu har vi lite tid på oss att boka bil, lägga upp en vettig rutt och boka in hotell - kul att ha något att se fram emot!

Tack allesammans för alla tips och tricks, detta är bara den första av flera Award resor, det vill jag lova :)

// Daniel
 
Toppen