Senaste nytt

Litar du på folket i loungen?

Litar du på folk i loungen?

  • JA

    Votes: 100 74,1%
  • NEJ

    Votes: 35 25,9%

  • Total voters
    135

Trox

Medlem
Lämnar väskor när jag hämtar mat och dryck. Pengar, kort, telefon tar jag alltid med mig. Jag tror inte att det är en fredad zon. Det är säkert lite tryggare än i de allmänna utrymmena men enda kravet för tillgång är att man flugit ett litet antal gånger under ett år. Det kan vem som helst göra.
 

Sjoedin

Medlem
Vad jag kan se i loungerna så har de flesta ett likartat beteende, vid t.ex toalettbesök lämnar man väska och jacka men tar med sig plånbok, pass, telefon, laptop.
OM man nu ska lämna sitt bagage obevakat en kort stund så är nog loungen kanske det bästa stället men man bör inte glömma att det finns regler just för detta...
 
När man bor i Barcelona så blir man väldigt nervös av ens tanken att inte ta med sig varenda ägodel vart man än går. Gör man inte det här, så är den borta direkt. Så jag gör likadant i loungen. Allt följer med överallt.
 

Jonas C

Medlem
Noterade att det finns övervakningskameror i nya TK Loungen på IST. Så med andra ord bör man inte oroa sig för att lämna väskan obevakad några minuter, då det är ganska lätt att få tag på brottslingen förutsatt att man kontaktar i tid.
 

Sjoedin

Medlem
Det jag försökte säga var att loungen är nog betydligt säkare än övriga ytor på flygplatsen om man lämnar sitt bagage obevakat för en stund. När det gäller obevakat bagage i en lounge så antar jag att det är samma bestämmelser som flygplatsen i övrigt.
 

agehall

Medlem
Jag skulle säga att loungen är betydligt säkrare än allmänna ytor på en flygplats.

I loungen finns dessutom personal som håller koll och skulle någon lämna bagage obevakat länge antar jag att de skulle intressera sig för detta. Men inte alls lika snabbt som om du lämnade en väska ute i terminalen.
 

fmansson

Medlem
Jag skulle säga att loungen är betydligt säkrare än allmänna ytor på en flygplats.
Bygger du det på en känsla eller på hårda fakta. Rent statistiskt kommer du ha svårt att leda, det du skriver, i bevis tror jag. Under normal-normalhög trafikintensitet på exempelvis ARN T5 så kommer du behöva 22 stölder airside exkl. lounger mot 1 stöld i lounger exkl. airside. Detta räknat på det passagerarantal som strömmar genom T5 per timme fördelat på de som besöker lounge och de som inte gör det. Är det så, så fine, annars är det ju rena spekulationer från din sida.


I loungen finns dessutom personal som håller koll
Personalens huvudsakliga arbetsuppgifter är inte att ha koll på bagage som tillhör passagerare. Det kommer nog ganska långt ner, i det fall det ens finns med i arbetsbeskrivningen. Alltså inget man kan räkna med vilket din text ger sken av.
 
Toppen