Litar du på folket i loungen?

Diskussion i 'Lounger' startad av 011430121, 14 Mars 2014.

?

Litar du på folk i loungen?

1. JA

100 röst(er)
    74,1%
  2. NEJ

35 röst(er)
    25,9%
  1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har reflekterat över hur godtrogna de flesta loungebesökare är, inklusive mig själv.
    Lämnar väskor, PC, "paddor", telefoner o.s.v. medan man går och hämtar dryck, mat och ev.wc besök.
    Jag skulle aldrig göra så om jag satt i baren eller resturangen på flygplatsen.
    Någon som har blivit bestulen vid loungen besök, eller är det jag som är slarvig och lämnar sakerna "vind för våg"?

2. Knucket

Knucket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lämnar aldrig grejor utan tillsyn.

3. Lade till en omröstning :)

Jag litar oftast på folk. Trist värld att leva i om man alltid ska var på pass, finns ställen där man är mer vaksam såklart.

6 personer gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    All elektronik åker ner i väskan om jag går någonstans, men väskan får stå kvar.

5. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Av någon anledning litar jag på de som är i loungen. Det känns som att oärliga människor inte finns där inne. Men det vet man ju aldrig... Brukar lämna mina saker, men elektronisk utrustning gömmer jag lite försynt under jackan när jag lämnar för en kort stund.

6. Christian R

Christian R DYKWIA

Telefonen og evt. boardingpass ryger i lommen, resten ryger i tasken som oftest får lov til at stå - hvis jeg går på toilettet tager jeg mine ting med mig.

7. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Packat och klart för tjuven alltså! :)

Jag försöker alltid ta med mitt, alternativt hålla god uppsikt.

1 person likes this.
  8. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något tvetydigt då jag i princip litar på folk i loungen, men lämnar inte prylar obevakade. Även om minst 99% är att lita på så kan den enstaka klåfingriga resenären ställa till med mycket stor skada. Man är ju så mycket mer sårbar när man är på resa än när man är hemma. Förlorar du exempelvis passet så blir det riktigt jobbigt på resan, sker det hemma är det ett mindre problem.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  10. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är en sån där "det beror på"-fråga. Ska jag iväg snabbt o hämta kaffe, fylla på champagne etc, då får mina grejer stå kvar. Brukar dock alltid ha pass, telefon och plånbok i fickan. Om det är ett längre besök nånstanns, exemeplvis dusch, då tar jag med mig grejerna.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!