Senaste nytt

Lita inte på Hiltons kundtjänst

nissefalk

Medlem
Naturligtvis har @Andreas Eriksson rätt här angående kundtjänst någon har gjort helt fel och lovat helt fel.

Tittade tillbaka på mina egna status challenges och vad jag förstår så hade jag 2 olika, först en i April som vad en direkt status match challenge där jag fick en upgrade direkt till Diamond in 90 dagar och under denna tiden skulle jag ha 8 stay eller 10 nätter. Jag klarade inte denna challenge så jag åkte tillbaka ner på Guld status efter 90 dagar.

Nu i Augusti så skrev jag tillbaka till dom då jag hade ett antal Hilton stays bokade och försökte med att jag var ju nära och kunde jag få en chans till och det fick jag, denna gången utan upgrade till Diamond men har nu 90 dagar på mig men då blev det ett högre target, 10 stays eller 18 nätter.

Verkar som om kundtjänst nu har blandat ihop dessa 2 olika challenges för Andreas.
 
Mitt inlägg handlar inte om det är rätt att Hilton "ger" bort Diamond till vissa personer.

Detta handlar om att en kund får besked om en sak, att klara 8 stays.
För att sedan när ett antal stays är genomförda så har man helt plötsligt höjt antal stays till 10.

Det känns då inte helt okej i mina ögon.
Ska sägas att jag klarar detta oavsett om det hade varit 8, 10 eller 15 stays på 90 dagar utan det var mer än varning till någon som kanske bara planerar in 8 stays och tror att det räcker för uppenbarligen vet de knappt själva vad som gäller.

Att uppge 8 stays väldigt tydligt och sedan ändra detta i efterhand när kunden redan börjat med de förutsättningarna och då ändra till 10.
Det är ju falsk marknadsföring och snubblar definitivt över gränsen till bedrägeri som jag ser det eftersom det involverar pengar.
Vad fick du för villkor när du signade upp för detta (dvs inte vad kundtjänst 1 sa utan villkoren när du signade upp)?
 

Jönsson

Medlem
Du gör ju fel, du ska inte satsa på att återkvalificera på vanligt sätt utan du ska ju naturligtvis försöka få ihop toppstatus på typ IHG, sedan bor du bara tillräckligt på Hilton så du hela tiden klarar deras challenge till Diamond (och naturligtvis de gånger dom passar bäst för dig). :D
Vad är meningen med att ta en challenge till Diamond om du ändå bara ämnar bo de nio nätterna, eller vad det nu är? Känns mer logiskt att bo ihop status på den hotellkedja man trivs med och som passar ens resemönster.
 
Vad fick du för villkor när du signade upp för detta (dvs inte vad kundtjänst 1 sa utan villkoren när du signade upp)?

8 Stays på 90 dagar. Ingenting annat.
För mig spelar det ingen roll men väldigt oroväckande att Hilton bara kan ändra så här.
Får se vad Diamond avdelningen säger när de återkopplar om någon dag.
 
8 Stays på 90 dagar. Ingenting annat.
För mig spelar det ingen roll men väldigt oroväckande att Hilton bara kan ändra så här.
Får se vad Diamond avdelningen säger när de återkopplar om någon dag.
Men då handlar det väl inte om vad kundtjänst säger utan om vilka villkor du hade när du signade upp dig? Är väl inga problem att bevisa?
 

NotRyan

Medlem
Vad är meningen med att ta en challenge till Diamond om du ändå bara ämnar bo de nio nätterna, eller vad det nu är? Känns mer logiskt att bo ihop status på den hotellkedja man trivs med och som passar ens resemönster.
Jag var ju ironisk i och med att Hilton uppenbarligen inte prioriterar att kunderna bor ihop sin status, utan gång på gång belönar kunder som har status på andra kedjor och inte behöver göra mer än minimalt för Hilton...
 
Toppen