Lista på de olika flygprogrammens regler gällande kalender/intjäningsår.

Diskussion i 'Övrigt' startad av Andreas Eriksson, 24 Juli 2013.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte om jag är ensam om det här problemet och om det är till följd av att man är registrerad på alldeles för många FFP och hotellprogram men jag har alltid lika svårt att hålla koll. Därför tänkte jag göra något åt saken.

Vad jag menar med rubriken är alltså. Vilka har intjäningsår mellan 1 Januari till sista December och vilka har 1 år från registrering eller liknande.

Jag tänkte styra upp en lista snart i det här inlägget som kanske kan vara bra att ha för den som har lika dålig koll som jag men det kommer ta lite tid att få ner allt.
    Ni får gärna bidra om ni kan några i huvudet.

Exempel på hur jag tänkt lägga upp det.

Flyg:

British Airways Executive - Intjäningsår - 1 år från registrering/ny nivå.
    Lufthansa Miles & More - Kalenderår 1 Januari - 31 December.

Hotell:

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    SAS EuroBonus - Intjäningsår, 1 år från månaden man registrerade sig (exempel juli-juni)

Club Carlson - Kalenderår, men statusen räcker till februari (i alla fall mitt kort)

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BAEC har intjäningsår från det datum man skapade kontot. Ändras inte när man går upp i nivå. (Iaf inte till Silver)

Flying Blue har kalenderår med Roll-over Miles (allt över 70k räknas till godo på nästa år)

4. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bumpar denna tråd - när jag loggar in på BAEC står det
    Ovanstående ger mig ca 18 månader att samla TP under mitt första "år". Stämmer det? Det är ju i så fall bra :)

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var lite spännande. Jag har ingen aning om varför det skulle bli så.

6. Treo

Treo Medlem

Jag har alltid haft intjäningsår som sträckt sig till månaden efter första flygningen, gick med vid bokning ca två månader före.
    Dvs joining i januari, (första flygningen mars) och collection year end 8:e (alltid 8:e enligt uppgift) april.

Min uppfattning är att detta är standard.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, så kan det vara - jag har nästan alltid gått med just-in-time för första flighten, så det är säkert därför mina datum sammanfaller.

8. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som det kan stämma. Jag krediterade mina första flights till British Airways för någon vecka sedan.

9. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag sitter med BAEC med intjäningsår som bryter 8 mars vilket passar dåligt mitt kommande resårs planering (långa resor på båda sidorna av brytpunkten)

Jag har blott 2300 avios och 40 lifetime TP som är intjänat 2012/2013.

Finns det möjlighet att ändra intjäningsår eller måste jag avsluta kontot och skapa ett nytt?
    @doc @011430121 @Concorde kanske vet?

10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj, mina kunskaper är mycket dåliga även i detta ämne, tror att du kommer att få svar från personer med betydligt bättre kunskap!

henke12 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!