Senaste nytt

Lista på de olika flygprogrammens regler gällande kalender/intjäningsår.

Jag vet inte om jag är ensam om det här problemet och om det är till följd av att man är registrerad på alldeles för många FFP och hotellprogram men jag har alltid lika svårt att hålla koll. Därför tänkte jag göra något åt saken.

Vad jag menar med rubriken är alltså. Vilka har intjäningsår mellan 1 Januari till sista December och vilka har 1 år från registrering eller liknande.

Jag tänkte styra upp en lista snart i det här inlägget som kanske kan vara bra att ha för den som har lika dålig koll som jag men det kommer ta lite tid att få ner allt.
Ni får gärna bidra om ni kan några i huvudet.

Exempel på hur jag tänkt lägga upp det.

Flyg:

British Airways Executive - Intjäningsår - 1 år från registrering/ny nivå.
Lufthansa Miles & More - Kalenderår 1 Januari - 31 December.

Hotell:
 

palmen

Moderator
SAS EB - Intjäningsår, 1 år från månaden man registrerade sig (exempel juli-juni)

Club Carlson - Kalenderår, men statusen räcker till februari (i alla fall mitt kort)
 

agehall

Medlem
BAEC har intjäningsår från det datum man skapade kontot. Ändras inte när man går upp i nivå. (Iaf inte till Silver)

Flying Blue har kalenderår med Roll-over Miles (allt över 70k räknas till godo på nästa år)
 

RonnieK

Medlem
BAEC har intjäningsår från det datum man skapade kontot. Ändras inte när man går upp i nivå. (Iaf inte till Silver)

Bumpar denna tråd - när jag loggar in på BAEC står det
Tier Point collection year ends i 08 May 2016
Date of joining the club 28 Oct 2014
Ovanstående ger mig ca 18 månader att samla TP under mitt första "år". Stämmer det? Det är ju i så fall bra :)
 

Treo

Medlem
Jag har alltid haft intjäningsår som sträckt sig till månaden efter första flygningen, gick med vid bokning ca två månader före.
Dvs joining i januari, (första flygningen mars) och collection year end 8:e (alltid 8:e enligt uppgift) april.

Min uppfattning är att detta är standard.
 

agehall

Medlem
Ah, så kan det vara - jag har nästan alltid gått med just-in-time för första flighten, så det är säkert därför mina datum sammanfaller.
 

henke12

Medlem
Jag sitter med BAEC med intjäningsår som bryter 8 mars vilket passar dåligt mitt kommande resårs planering (långa resor på båda sidorna av brytpunkten)

Jag har blott 2300 avios och 40 lifetime TP som är intjänat 2012/2013.

Finns det möjlighet att ändra intjäningsår eller måste jag avsluta kontot och skapa ett nytt?
@doc @011430121 @Concorde kanske vet?
 

011430121

Medlem
Jag sitter med BAEC med intjäningsår som bryter 8 mars vilket passar dåligt mitt kommande resårs planering (långa resor på båda sidorna av brytpunkten)

Jag har blott 2300 avios och 40 lifetime TP som är intjänat 2012/2013.

Finns det möjlighet att ändra intjäningsår eller måste jag avsluta kontot och skapa ett nytt?
@doc @011430121 @Concorde kanske vet?
Oj, mina kunskaper är mycket dåliga även i detta ämne, tror att du kommer att få svar från personer med betydligt bättre kunskap!
 
Toppen