Senaste nytt

Lista av kinesiska städer som tillåter upp till 72/144 timmars visumfri transit

Kebalibre

Medlem

Kebalibre

Medlem
Tack för snabbt svar!
En sak som kan vara värd att nämna är dock att inte alla flygbolagsrepresentanter har full koll. Vi skulle flyga CEB-MNL-PVG med Cebu Pacific men de ville inte låta oss checka in utan visum. De hänvisade till att det inte kunde hitta information om transitvisum i Timatic. Jag som var säker vägrade ge mig och hänvisade till officiell information på webben och efter 45 minuters tjafs vid incheckningsdisken med arga medpassagerare i kön bakom mig gav de med sig. Min rekommendation är således att ha lite dokumentation förberedd att hänvisa till om det skulle uppstå några problem och framför allt stå på dig.
 

Anfield

Medlem
Hej !


Nu har Familjen Anfield bokat till Peking med SAS i slutet av Oktober , funderar på om vi ska utnyttja 72 timmars regeln ! känns så där att lägga 5200 SEK på Visum !
Om vi gör detta får vi åka till Kinesiska muren ? Eller får vi bara besöka Peking ?

Vi funderar på att besöka Seoul i ett dygn, någon som har tips om vart man hittar bra billiga flyg biljetter dit.

Tackar !
 

Dr. Miles

Expert
Nu har Familjen Anfield bokat till Peking med SAS i slutet av Oktober , funderar på om vi ska utnyttja 72 timmars regeln ! känns så där att lägga 5200 SEK på Visum !
Om vi gör detta får vi åka till Kinesiska muren ? Eller får vi bara besöka Peking ?
Du får inte åka/besöka platsen utanför administrativ region av Beijing när du utnyttjar visumfri vistelse i Beijing.
Men både Badaling och Mutianyu är inom Beijing så det ska inte vara några problem att besöka Kinesiska muren där.

Screenshot20170606 01 GM.png
 

Anfield

Medlem
Du får inte åka/besöka platsen utanför administrativ region av Beijing när du utnyttjar visumfri vistelse i Beijing.
Men både Badaling och Mutianyu är inom Beijing så det ska inte vara några problem att besöka Kinesiska muren där.

Visa bifogad bild 64799


Tack snälla !

Har du något tips på stop om man inte tar Seoul ? Eller något bra tips på hur vi tar oss till Seoul ?
 

Anfield

Medlem
Om man Landar med SAS en Torsdag 11:55 när måste man resa till Seoul senast för att 72 timmar regeln ska gälla ?

Tack snälla
 
I Peking är det exakt 72 timmar från tidtabellens ankomsttid. Dvs söndag 11:55 senast.

(i övriga delar av Kina verkar det vara från midnatt dagen efter ankomst)
 

M@GNÜS

Medlem
IMG_3540.JPG
När jag var i Beijing i mars i år verkade det vara midnatt 3 dagar efter ankomst...
Var även och besökte Kinesiska muren.
Dock verkar de inte gilla denna typ av besök i Beijing. Var kort kö men tog ändå betydligt längre tid än att komma igenom vanliga immigration där kön var enorm. När jag besökte Shanghai i slutet av förra året var det tvärtom då gick det enormt snabbt att komma igenom via "144 timmars" immigration.

De verkar ordnat så det tar lite extra tid också...
New Regulations For 72 Hour Visa Free Transit In Beijing - Application Form And Background Check Required For Stays Over 24 Hours | LoyaltyLobby
 
Toppen