Lion Air flyg missade landningen !!

Diskussion i 'Skyteam' startad av TorbjornMieden, 13 April 2013.

1. TorbjornMieden

TorbjornMieden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Missade landingen låter ju som nåt helt annat.. Verkar som det är därför LionAir har beställt hundratals 737:eek:r? För att de är duktiga på
    att göra sej av med flygplan på det här sättet.

3. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Och dessutom störtat? Hur störtar ett plan som faktiskt landat, men missar landning och kanar ner i vattnet? Sensationalism å det grövsta.
    Man blir illamående av att ens öppna Aftonbladet, det är så dåligt skrivet samt vinklat något så förskräckligt. Fattar inte att folk utsätter sig för detta skräp.

4 personer gillar detta.
  4. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var ju på Bali för en vecka sedan och landade på DPS. Det som slog mig var att vid inflygningen flög man så otroligt långsamt. Jag har ju rätt många flyg i ryggen och brukar inte bry mig men det var verkligen så att jag hade känslan av att "hänga" i luften och inte röra oss alls.

Det intressanta med bilden på länken nedan är att staketet runt flygplatsen är helt Om dom har glidit av banan så har dom kommit ur en vinkel som är mycket märklig eftersom det finns saker på land precis där deras linje borde varit. Dom skriver ju att dom körde av banan men undrar jag om dom inte "ramlade ned"... Det känns mer troligt än att dom åkt av banan.

Plane crashes into the sea in Bali - Telegraph

Last edited: 13 April 2013
  5. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fråga: Blir det inte så om man landar i motvind?

6. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut... Så blir det då man landar i motvind. Men känslan av att sitta still i luften (fast det inte riktigt är stilla) är ju rätt märklig. På DPS var den verkligen märkbar.

7. planes

planes På semester

Land:
    Sverige Sverige
    Lion air har störtat på vattnet!

Lion air störtade på vattnet idag när den skulle landa på Denpasar.
    Alla ska ha överlevet minst 8 personer har skadats och förts till sjukhuset.
    Det är inte klart än men det sägs att runt 150 passagerare ska ha varit ombord på planen!

8. SK1989

SK1989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. henrikg

henrikg Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!