Senaste nytt

Lion Air flyg missade landningen !!

GE90

Medlem
Missade landingen låter ju som nåt helt annat.. Verkar som det är därför LionAir har beställt hundratals 737:eek:r? För att de är duktiga på
att göra sej av med flygplan på det här sättet.
 

Concorde

Founding Member
Och dessutom störtat? Hur störtar ett plan som faktiskt landat, men missar landning och kanar ner i vattnet? Sensationalism å det grövsta.
Man blir illamående av att ens öppna Aftonbladet, det är så dåligt skrivet samt vinklat något så förskräckligt. Fattar inte att folk utsätter sig för detta skräp.
 

Traveller

Medlem
Jag var ju på Bali för en vecka sedan och landade på DPS. Det som slog mig var att vid inflygningen flög man så otroligt långsamt. Jag har ju rätt många flyg i ryggen och brukar inte bry mig men det var verkligen så att jag hade känslan av att "hänga" i luften och inte röra oss alls.

Det intressanta med bilden på länken nedan är att staketet runt flygplatsen är helt Om dom har glidit av banan så har dom kommit ur en vinkel som är mycket märklig eftersom det finns saker på land precis där deras linje borde varit. Dom skriver ju att dom körde av banan men undrar jag om dom inte "ramlade ned"... Det känns mer troligt än att dom åkt av banan.

Plane crashes into the sea in Bali - Telegraph
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Jag var ju på Bali för en vecka sedan och landade på DPS. Det som slog mig var att vid inflygningen flög man så otroligt långsamt. Jag har ju rätt många flyg i ryggen och brukar inte bry mig men det var verkligen så att jag hade känslan av att "hänga" i luften och inte röra oss alls.

Fråga: Blir det inte så om man landar i motvind?
 

planes

På semester
Lion air har störtat på vattnet!

Lion air störtade på vattnet idag när den skulle landa på Denpasar.
Alla ska ha överlevet minst 8 personer har skadats och förts till sjukhuset.
Det är inte klart än men det sägs att runt 150 passagerare ska ha varit ombord på planen!
 
Toppen