Senaste nytt

Linköpingstråden

jerixon

Medlem
20180328_051703.jpg

Vi har det bra här bak i bussen ;)
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Alf

Medlem
Det var inte många passagerare, eller gick det fler bussar. Det kan väl inte vara så att de flesta passagerarna är från Norrköpingsområdet. Vet att många passagerare kommer från de stora industrierna i Finspång och vi betraktar ju Norrköpings flygplats som ”vår” flygplats.
 

jerixon

Medlem
Nej alla passagerare åkte buss. Det här var innan avgång och det var den andra bussen. Den första var helt full.
Passagerare från Norrköping fick snällt ta sig till LPI och sedan åka buss de med. Inte rimligt i mina ögonon men så var det :)
Norrköpings flygplats i all ära, men den har aldrig varit lika bra som Linköpings flygplats är nu.
Dock ett kul inslag i vardagen och det funkade fint!

Det var inte många passagerare, eller gick det fler bussar. Det kan väl inte vara så att de flesta passagerarna är från Norrköpingsområdet. Vet att många passagerare kommer från de stora industrierna i Finspång och vi betraktar ju Norrköpings flygplats som ”vår” flygplats.
 

Alf

Medlem
Nej alla passagerare åkte buss. Det här var innan avgång och det var den andra bussen. Den första var helt full.
Passagerare från Norrköping fick snällt ta sig till LPI och sedan åka buss de med. Inte rimligt i mina ögonon men så var det :)
Norrköpings flygplats i all ära, men den har aldrig varit lika bra som Linköpings flygplats är nu.
Dock ett kul inslag i vardagen och det funkade fint!

Det verkar inte rimligt att åka via Linköping och sedan buss. Kan förstås vara bra om man tar bilen, då är den på rätt flygplats.

Håller med dej, det är tragiskt att se Norrköping ”förfalla” till nästan enbart en charterflygplats. När man har upplevt storhetstiden med SAS till CPH med fyra turer om dagen känns det sorgligt. Hade våra två flygplatser kunnat samarbeta hade vi troligen haft bättre utbud från båda platserna.
 

jerixon

Medlem
Som sagt.
Vore skönt om det var fixat till Fredag lunch.
Redan tråkigt nog att behöva resa på fredagen =P

Även lunch-kärran idag hamnar i Norrköping, och man har ingen prognos på när det är fixat.

Flygplatsen är fortfarande stängd - Linköping - Corren.se - Nyheter Linköping Östergötland

Vad gäller att man måste till Linköping ändå kan det ju ha att göra med ev olika inchecknings-system. Det i Norrköping kanske inte lirar med KLM:s.
 

marbe166

Medlem
Även lunch-kärran idag hamnar i Norrköping, och man har ingen prognos på när det är fixat.

Flygplatsen är fortfarande stängd - Linköping - Corren.se - Nyheter Linköping Östergötland

Vad gäller att man måste till Linköping ändå kan det ju ha att göra med ev olika inchecknings-system. Det i Norrköping kanske inte lirar med KLM:s.

Nja, när LPI varit stängd för banarbeten tidigare somrar har man kunnat checka in direkt på NRK också. Men det kan ju vara lite svårare att ordna det med kort varsel så här.
 

Unicornone

Medlem
Det verkar inte rimligt att åka via Linköping och sedan buss. Kan förstås vara bra om man tar bilen, då är den på rätt flygplats.

Håller med dej, det är tragiskt att se Norrköping ”förfalla” till nästan enbart en charterflygplats. När man har upplevt storhetstiden med SAS till CPH med fyra turer om dagen känns det sorgligt. Hade våra två flygplatser kunnat samarbeta hade vi troligen haft bättre utbud från båda platserna.
Jo o hade inte folket i Norsholmstrakten varit så negativa kanske vi hade haft en fin gemensam flygplats som gjort någon form av avtryck.
 

Fredde18

Medlem
.Som om Brommas trafik skulle hamna i NRK, nonsens. Den kommer ju så klart att delas upp mellan Arlanda och Skavsta. Min slutsats är således att vår framtida flygplats i Östgötaregionen är Skavsta. När Ostlänken är klar går det på nolltid att ta sig dit.

Fiskade upp ett gammalt inlägg. Nu har regeringen idag satt ner foten och sagt definitivt att det inte blir Ostlänken med stopp varken i Nyköping eller på Skavsta. Bara bibanor... dvs längre restid med ev byte..

Oavsett vilket har jag aldrig förstått ”hypen” kring Skavsta som Arlandas alternativ eller Östgötars förstaval, varken nyss, nu eller i framtiden. Deras enda fördel jämte NRK och LPI är banlängden. Punkt. Man har enl mig byggt in sig med dålig infrastruktur i några osb-lador med mkt tydlig low-cost känsla. Dessutom är man mer väder-utsatt än de andra två flygplatserna.
Varför skulle östgötar och norr-smålänningar åka till Sörmland för att flyga?

Låt Ryan och Wizz harva där. Bäst förutsättningar för utbyggnad finns i NRK. Banan kan förlängas 500m utan problem, plats finns för ny/utbyggd terminal samt frakt-utrymmen. Nu kommer Ostlänken få stopp i Norrköping så de som bor i Stockholm tar sig dit på en timme i framtiden.
Skavsta är bra när man vill flyga billigt och kan tänka sig att ”plågas” lite extra med resväg och bekvämlighet. Men som fungerande flygplats för ”vanligt” flyg och affärsflyg ligger den fel, både geografiskt och i tanken.

Tycker jag i alla fall. ;)
 
Toppen