Senaste nytt

Linköpingstråden

Peacock

Ny medlem
Får chippa in att jag också är en flitig utnyttjare av LPI, särskilt den ökända SAS 12.55 flighten. Personalen är toppen, det flyter på bra, och tidsbesparingen blir i praktiken en halvdag jämfört med att ta sig till Arlanda/Kastrup med tåg med den, nu så nödvändiga, tidsmarginalen.
 

JanneB

Medlem
Jag nyttjar LPI både privat och i tjänsten. Ibland blir det till och med en lunch på Albatross då jag har en kund i dess omedelbara närhet. Har bara positiva erfarenheter av flygplatsen och dessutom gillar jag både Schiphol och Kastrup bättre än Arlanda.

En tråkig sak är att LPI sällan ingår i bolagens kampanjer. Gäller både Now or Never, KLMs tidigare Wild on Wednesday och andra generella kampanjer. Det kan tyckas lite irriterande att det ofta lönar sig att ta bilen till Arlanda istället för att resa från LPI. Sådant påverkar ju självklart också beläggningen för linjerna.

Tycker även att bolagen och kommunen kunde marknadsföra produkterna bättre. Jag tror inte Sven Svensson i Tallboda känner till vilka kommunikationer som erbjuds och risken är att man instinktivt söker flyg från Stockholm och Göteborg.
 

agehall

Medlem
Tycker även att bolagen och kommunen kunde marknadsföra produkterna bättre. Jag tror inte Sven Svensson i Tallboda känner till vilka kommunikationer som erbjuds och risken är att man instinktivt söker flyg från Stockholm och Göteborg.

Intressant fråga - undrar vad en kampanj på stan skulle kosta och hur många biljetter de skulle behöva sälja för att tjäna igen den. Jag vet ungefär vad en kvartssida i Corren borde kosta och det är ju inte gratis...
 

Patarei

Medlem
Bor i Norrköping och flyger ganska ofta med KLM från Linköping. På somrarna tar jag ofta bilen till flygplatsen, men senhösten och vintern
tar jag taxi, då det är väldigt smidigt, och inte speciellt dyrt om man nyttjar Taxikurir. Betalar 1200 tur och retur till skillnad från vanlig taxi som
går på ungefär 2000 tur och retur.
Saknar dock en flygbuss.
 

agehall

Medlem
Välkommen till Businessclass @Patarei. 1200 T/R låter faktiskt överkomligt. Det är ju bara marginellt mer än vad jag tex betalar för att åka från stan ut till Arlanda där konkurrensen är betydligt hårdare än vad den är mellan Norrköping-Linköping för taxi.
 

Patarei

Medlem
Välkommen till Businessclass @Patarei. 1200 T/R låter faktiskt överkomligt. Det är ju bara marginellt mer än vad jag tex betalar för att åka från stan ut till Arlanda där konkurrensen är betydligt hårdare än vad den är mellan Norrköping-Linköping för taxi.

Tack så mycket.
Ja 1200 är inte alls farligt. Tar jag bilen så får jag ju betala parkering samt bränsle, och det är ju inte gratis det heller. Taxi är dessutom ganska så avkopplande. (Om man inte råkar ta en svarttaxi, vilket jag lyckades göra i Moldavien för en månad sedan )
 
Toppen