Senaste nytt

Linköpingstråden

johansch

Medlem
Det jag inte förstår är påståendet om att linjen inte skulle vara lönsam. Det senaste året eller så tror jag genomsnittspriset när jag åkt har varit cirka 4000-5000 kr för en t/r-flight LPI-CPH-OSL. För det priset kan man ju normalt sett åka till Asien!

Och varenda gång jag åkt har det där jobbigt trånga planet haft väldigt hög kabinfaktor - maximalt 4-5 lediga säten i hela kabinen på cirka 60 säten.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Planen är kanske inte så nya och kostnadseffektiva kanske? För 2 veckor sedan var det strul med planet som slingas och då blev en flight från Billund inställd. Beläggningen är visserligen ganska bra ofta, både mellan Billund och Köpehamn och Aarhus och Köpenhamn....
Hur som haver kan man kritisera SAS allt man vill, men det är väl Jettime man får vara sur på först och främst?
 

Agö

Medlem
Planen är kanske inte så nya och kostnadseffektiva kanske?
Tvärtom. Om du flyger ATR-72 600 så är dessa kärror i princip nya.

Jettime Fleet Details and History

Det är klart att du ska lasta SAS. Det är deras skyldighet och detta bolag du som kund har avtal med. Om SAS väljer att teckna avtal med kassa underleverantörer är det förstås SAS fel. Det bisarra är ju att det i princip är detta avtal som för Jettimes del har lett till problem. Påminner om den klassiska tråden om kaffe...

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

jerixon

Medlem
Det var som tusan...
Ja då får jag ställa mig till skaran som inte tycker det var bra gjort av SAS jag med :D haha!

En riktigt bra BC grej är att det finns folk med koll som kan informera i alla lägen, jag älskar det då man alltid inte tänker på allt själv!
Redan under dagens morgonstund med jobb framför datorn har jag lärt mig mer om det flygplan jag flugit mest med i år :D
Nu är det ju inta pga att det är ett underbart flygplan jag flyger med det, utan för att det har varit smidigt för mitt resmönster!!


Tvärtom. Om du flyger ATR-72 600 så är dessa kärror i princip nya.

Jettime Fleet Details and History

Det är klart att du ska lasta SAS. Det är deras skyldighet och detta bolag du som kund har avtal med. Om SAS väljer att teckna avtal med kassa underleverantörer är det förstås SAS fel. Det bisarra är ju att det i princip är detta avtal som för Jettimes del har lett till problem. Påminner om den klassiska tråden om kaffe...

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

johansch

Medlem
Större plan kan landa i Linköping - Nyheter - Corren.se - Nyheter Linköping Östergötland

"Transportstyrelsen har uppgraderat flygplatsen till så kallad referenskod 4C, vilket innebär att start- och landningsbanan nu är godkänd för större flygplan. Det är sedan tidigare klart att banan ska flyttas och breddas, men redan nu uppgraderas flygplatsen genom en dispens från Transportstyrelsen.

Tack vare uppgraderingen kan exempelvis flygplanstyperna Airbus 320 och Boeing 737, som rymmer cirka 200 passagerare, kunna starta och landa i Linköping, ..."
 
Toppen