Senaste nytt

Linköpingstråden

Fredde18

Medlem
Jag som är optimistisk om vår region hoppas att morgonturen från Norrköping-München som enligt flygplatsen diskuteras kanske kan täcka vissa behov för den som vill resa inom Lufthansa/Star Alliance kretsen, när SAS försvinner. (Även om resan till München bara är codeshare)
Fast för att ta sig till Norden kanske München är lite väl omväg men för Europa söder om Östersjön finns alla möjligheter.
 
Värsta nyheter jag hört på länge. Flyger ungefär en gång per vecka med SAS från LPI. Visst var det bara en avgång per dag, men det var på en tid som gör anslutningar mycket smidig, och det sena returflyg gjorde det möjligt att åka under dagen till många platser inom Europa (trots en lång arbetsdag). När jag boka flyg är KLM nästan alltid mycket (över 30%) dyrare och dessutom ta det längre tid att komma fram. KLM har knappast motivation att sänka priserna nu de blir utan konkurrens. Norrköping är egentligen närmare för mig men en avgång mitt på dagen är oanvändbar.
Vill man fortsätta åka med SAS från ARN kommer det inte fungera med kollektivtrafik eftersom tågen finns inte tidigt på morgonen och inte heller sent på kvällen (tror sista snabbtåg åker mellan 20-21 från centralen). Mina val kommer att bli 1) åka KLM som kostar mer och ta längre tid (utan att prata om flying blue) 2) flytta till Stockholm eller 3) byta jobb. Pest, kolera eller AIDS typ.
 

Mikey1122

Medlem
Det är en tråkig historia att SAS kastar in handduken. Antar att det är många som drabbas liksom jag. Åker min sista tur med SAS på tisdag från LPI. Hoppas på en statusmatch med KLM och det lät lite lovande från flygplatsrepresentanten.
Jag som reser mycket till Tyskland ser att tiderna med KLM är lite sämre, framförallt hemresan. FRA tex. Där kan man åka 20:30 med SAS men 18:00 med KLM och har man 2.5 timmar till flygplatsen så är det bra med en sen avgång... Jag antar att det inte är lönt att klaga. Livet går vidare...
 
Det är en tråkig historia att SAS kastar in handduken. Antar att det är många som drabbas liksom jag. Åker min sista tur med SAS på tisdag från LPI. Hoppas på en statusmatch med KLM och det lät lite lovande från flygplatsrepresentanten.
Jag som reser mycket till Tyskland ser att tiderna med KLM är lite sämre, framförallt hemresan. FRA tex. Där kan man åka 20:30 med SAS men 18:00 med KLM och har man 2.5 timmar till flygplatsen så är det bra med en sen avgång... Jag antar att det inte är lönt att klaga. Livet går vidare...
Kanske inte lönt att klaga till SAS just nu men absolut lönt att visa att det finns ett behov av någon mer linje från LPI än till AMS. Funderar på nån civilicerad form av namninsamling för att stötta Camilla & co i det arbetet
 

jerixon

Medlem
Tycker det är trist som tusan och i vissa fall försvårar det mitt resande ganska mkt, men jag kan oftast välja KLM så för mig blir effekten inte superstor förutom att resebudgeten kommer stiga en hel del för företaget samt privat :/
 
Toppen