Senaste nytt

Linköpingstråden

a5529dc603432ea69c2ec5d823487871.jpg

Så mycket snabbare det går med ett "riktigt" plan! :)
 
Var det bara jag på forumet som fick chansen att övernatta helt gratis på Radisson Scandinavia och den sköna bussturen från CPH-LPI i fredags? Gissa hur glad jag var när jag kom kl14 på lördag till Linköping istället för 23:55 på fredagen.
Blir intressant att se vad jag få för kompensation.
 
Var det bara jag på forumet som fick chansen att övernatta helt gratis på Radisson Scandinavia och den sköna bussturen från CPH-LPI i fredags? Gissa hur glad jag var när jag kom kl14 på lördag till Linköping istället för 23:55 på fredagen.
Blir intressant att se vad jag få för kompensation.
Vad var orsaken? Försökte fråga flygplats-vdn men hon va tystlåten.
 
Som det brukar vara då, fast med ännu mer bekymmer. Min bror, mer flygnörd än mig, hävdar att ATR är världens farligaste plan rent tekniskt sett...
Tack för det! Tänker på det nästa gång jag åker!
Jag satt och drack öl med några konsult flygtekniker en gång på Schiphol. De trodde att A380 var farligast och förr eller senare kommer en olycka i samband med landningen. De tyckte att MD80 var säkrast.
 

mha321

Medlem
Problemet kommer när man jämför vanliga flygtyper med ovanliga på det sätt man gör. Vet inte om A380 är uppe i nummer ännu, men en enda olycka kan slå hårt när det finns relativt få. Concorde gick väl från att vara världens säkraste flygplan i vanlig linjetrafik till det mest osäkra med god marginal efter en enda olycka tex.
 
Toppen