Själv har jag enbart använt KLM från LPI i ett projekt vi hade tillsammas med en leverantör från Holland. Så när det gällde dessa resor var det ju bara KLM som gällde. KLM har ju en utmärkt tidtabell. Tyvärr lever dom i stenåldern när det gäller flexibla biljetter, tex går det inte att köpa enkelbiljetter till bra pris.
Jag tillhör ju dessa resenärer som helst väljer Norrköping eftersom jag bor närmast den platsen. Tyvärr har ju LPI snott alla reguljärturer från oss, bortsett från linjen till HEL, och denna kan man vara utan eftersom den bara har en frekvens per dag. Detta är på tok för lite om man skall nyttja det i tjänsten.
Likaså är det med SAS, för dålig turtäthet med en tokig avgång mitt på dagen. Jag har tyvärr aldrig nyttjat CPH förbindelsen. Det har vid alla tillfällen varit betydligt bättre att åka till Arlanda och kunna åka direkt till slutdestinationen i Europa. Dessutom gillar jag inte att åka propp, även om jag inte provat den nya SAS maskinen till CPH.
Helst skulle jag vilja se det SAS som en gång i tiden fanns på NRK och de flesta turerna fögs med "riktiga" flygplan. Vi hade som bäst fyra turer om dagen att välja på. Som det ser ut nu med SAS på LPI verkar det vara de symtom man ser innan nerläggning sker. Vi får hoppas att det inte blir så.