Senaste nytt

Linköpingstråden

Flyger till och från Linköping så ofta jag kan. Det flygplatsen absolut vinner på är storleken (liten) och avstånd hem. Att vara på marken 22:45 och ligga hemma i sängen 23:15 är svårslaget.

Promenerade faktiskt till flygplatsen för första gången i söndags, och insåg då att det uppenbarligen inte är någon som tänkt på att bygga gångbana hela vägen fram. Flygbuss före och efter avgångar skulle underlätta till viss del, men 150-200 kronor in till stan med bagage är inte mycket att bråka om heller.
 

Alf

Medlem
Själv har jag enbart använt KLM från LPI i ett projekt vi hade tillsammas med en leverantör från Holland. Så när det gällde dessa resor var det ju bara KLM som gällde. KLM har ju en utmärkt tidtabell. Tyvärr lever dom i stenåldern när det gäller flexibla biljetter, tex går det inte att köpa enkelbiljetter till bra pris.

Jag tillhör ju dessa resenärer som helst väljer Norrköping eftersom jag bor närmast den platsen. Tyvärr har ju LPI snott alla reguljärturer från oss, bortsett från linjen till HEL, och denna kan man vara utan eftersom den bara har en frekvens per dag. Detta är på tok för lite om man skall nyttja det i tjänsten.

Likaså är det med SAS, för dålig turtäthet med en tokig avgång mitt på dagen. Jag har tyvärr aldrig nyttjat CPH förbindelsen. Det har vid alla tillfällen varit betydligt bättre att åka till Arlanda och kunna åka direkt till slutdestinationen i Europa. Dessutom gillar jag inte att åka propp, även om jag inte provat den nya SAS maskinen till CPH.

Helst skulle jag vilja se det SAS som en gång i tiden fanns på NRK och de flesta turerna fögs med "riktiga" flygplan. Vi hade som bäst fyra turer om dagen att välja på. Som det ser ut nu med SAS på LPI verkar det vara de symtom man ser innan nerläggning sker. Vi får hoppas att det inte blir så.
 
Passar på att fråga om någon vet om det planeras för någon typ av flygbuss till Linköping C? Tycker markförbindelsen är flygplatsens svagaste punkt, annars vore den helt ok för mig att använda oftare.

Speciellt nu när det finns en busshållplats vid flygplatsen som bara några bussar till/från Norrköping använder.
 
Själv har jag enbart använt KLM från LPI i ett projekt vi hade tillsammas med en leverantör från Holland. Så när det gällde dessa resor var det ju bara KLM som gällde. KLM har ju en utmärkt tidtabell. Tyvärr lever dom i stenåldern när det gäller flexibla biljetter, tex går det inte att köpa enkelbiljetter till bra pris.

Jag tillhör ju dessa resenärer som helst väljer Norrköping eftersom jag bor närmast den platsen. Tyvärr har ju LPI snott alla reguljärturer från oss, bortsett från linjen till HEL, och denna kan man vara utan eftersom den bara har en frekvens per dag. Detta är på tok för lite om man skall nyttja det i tjänsten.

Likaså är det med SAS, för dålig turtäthet med en tokig avgång mitt på dagen. Jag har tyvärr aldrig nyttjat CPH förbindelsen. Det har vid alla tillfällen varit betydligt bättre att åka till Arlanda och kunna åka direkt till slutdestinationen i Europa. Dessutom gillar jag inte att åka propp, även om jag inte provat den nya SAS maskinen till CPH.

Helst skulle jag vilja se det SAS som en gång i tiden fanns på NRK och de flesta turerna fögs med "riktiga" flygplan. Vi hade som bäst fyra turer om dagen att välja på. Som det ser ut nu med SAS på LPI verkar det vara de symtom man ser innan nerläggning sker. Vi får hoppas att det inte blir så.
Ja, om den här tråden har nått syfte så är det att få:
1. SAS att förstå värdet i turtäthet
2. KLM att börja sälja enkelbiljetter
 

marbe166

Medlem
3. LPI att förbättra tillgängligheten genom a) öka antalet hyrbilsplatser (alltid fullt när man ska lämna bilen) och b) se till att Östgötatrafiken inför en busslinje via flygplatsen.
 
a3a580ca3378c4ffc4dcf4c76b3cc40c.jpg

LPI - nu också i Loungebuddy! (Efter lite tjat om att jag tröttnad på att ha Bromma som förstasida...) Gå gärna in i appen och rejta.
 
Toppen