Senaste nytt

Linköping-Toronto i april. Star Alliance eller KLM?

etnoy

Medlem
KLM helt klart så du får åka MD-11! Glöm inte att fixa bilder och ett reportage sen!

Just nu lutar det dock åt Linköping-Köpenhamn-Chicago-Toronto. På så sätt maxar jag poängen (10700p) samt får en heldag i Chicago på vägen tillbaka. Om resan blir av kanske det blir en reserapport för nya SK ATR72 LPI-CPH :)
 

etnoy

Medlem
Tack för alla svar, det verkar som att MD-11 inte är värt avsaknaden av poäng för att få flyga. (Kanske ska man ha ett bc.se-event för MD11 precis som för MD80 :) )

Omvägen via chicago plus privat betalad Optiontown till Plus skulle i så fall passa med respolicyn samt ge A3-guldkort i ett svep från där jag står nu.
 

Alf

Medlem
Jag tycker inte MD11 är något att eftersträva om det inte är för nostalgins skull. Om du åker i ekonomi, vilket jag förmodar eftersom Universitetet betalar, tycker jag MD11 är sämre än B767 med tanke på seating 3+4+3. Jag har bara åkt AA MD11 i F och det var bra.
Jag skulle valt Air Canada för att slippa immigration i USA. Ett byte i USA med allt det innebär i slutet av en lång resa är verkligen något jag vill undvika till varje pris. Air Canada tycker jag kan vara ganska bra, dock lite ojämna i servicenivå.

Jag tycker också du skall välja att flyga från Linköping med SAS nya linje till CPH så vi får behålla denna och förhoppningvis inom en snar framtid få minst en ytterligare avgång. Det är för lite med två om dagen om man inte skall bli hängande i CPH i långa tider.
 

etnoy

Medlem
Jag tycker också du skall välja att flyga från Linköping med SAS nya linje till CPH så vi får behålla denna och förhoppningvis inom en snar framtid få minst en ytterligare avgång. Det är för lite med två om dagen om man inte skall bli hängande i CPH i långa tider.

Bra tanke. Det är riktigt positivt för regionen med två stora flygbolag som kör matartrafik. Här på universitetet har många, många valt att flyga med KLM sedan de kom till stan. Att SAS ger sig in i leken är förstås bara positivt.
 

etnoy

Medlem
En fråga till om min bokning som jag inte tyckte förtjänade en ny tråd. Jag har mer eller mindre bestämt mig för Star Alliance-alternativet, men verkar vara begränsad till SAS även på den transatlantiska flighten om jag vill flyga från Linköping. Flighter från Köpenhamn (ex. CPH-ZRH-ORD osv) på Swiss går upp massivt (>20 000) i pris om jag försöker hänga på matarflighten till och från Linköping på början och slutet av resan. Jag gissar att detta har att göra med fare-reglerna, men finns det något sätt att gå runt detta? Kan en resebyrå slå ihop biljetterna så jag kan flyga SAS till Köpenhamn men flyga Swiss till Chicago eller Montreal?
 

Alf

Medlem
Du kan ju köpa sträckan LPI-CPH separat, kostar ca 650 kr per sträcka om du får det lägsta priset.
Skall du använda Swiss kanske du skall överväga att åka från ARN så får du säkert bästa priset och mindre byten och bättre anslutning.
 
Toppen