Limo vid transfer i Frankfurt, när flyger F ex-MUC

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av charlesswe, 5 September 2015.

1. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Flyger CPH-FRA-MUC-YUL nästa vecka med Lufthansa
    Business på CPH-FRA-FRA samt First på MUC-YUL.

Undrade om jag skulle få limo service i FRA om vi då landar långt ifrån terminalen? Eller är det bara i MUC som jag kommer möjligen få det?

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Du får med garanti ikke remote-stand i Frankfurt...

3. FCT

FCT Guest

Hur kan du vara så säker på det? Även fast antalet gater för Schengen är utökat så är det inte ovanligt med remote stand i FRA, även när man flyger Lufthansa.

@charlesswe om du är incheckad hela vägen så ser jag inte varför du inte skulle vara berättigad till limo. En annan sak om de väljer att göra det.

4. Jag har haft remote stand från Arlanda till Frankfurt och då hämtas passagerna. Om resan är vidare samma dag så hämtas du.

@sembl och jag åkte ARN-ZRH-FRA-BOS med Swiss och Lufthansa där flyget från ZRH landade på plattan i FRA och vi blev hämtade. Också haft det från SVG i FRA..

olo, Gus, Fredrik Jeanson och 1 annan gillar detta.
  5. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick ni limo i ZRH med?

6. Yes, eller bil i vårt fall. Totalt 4 passagerare i ZRH och FRA som fick gemensam bil...

7. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaren!

8. FCT

FCT Guest

Keep us updated! :)

9. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En Cayenne S väntade på oss i FRA. S-Klass från FCT till planet till MUC, sen Cayenne S igen till MUC F Lounge. :)

10. FCT

FCT Guest

Super! Så ska det vara!
    Ibland uppskattar man apron! :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!