Likande Optiontown fast för Air Canada?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Supereis, 6 Februari 2014.

1. Supereis

Supereis Ny medlem

Finns det någon site likt Optiontown där man kan köpa uppgradering på AirCanada och/eller United?

MVH

Supereis

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 6 Februari 2014
  3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte vad jag vet (tyvärr), men Star Alliance upgrade (poäng) fungerar om du har en hög bokningsklass i Economy. När man checkar in på Air Canada brukar man alltid få ett erbjudande om att uppgradera för poäng. men de gånger jag fått det har det varit sjukt dyrt. I princip mellanskillnaden till en vanlig biljett i Business och då försvinner ju vitsen så att säga.

4. Paby

Paby Medlem

Ibland är det riktigt bra priser vid check-in på UA. Fick BusinessFirst EWR-ARN för $299 en onsdag i höstas. BF var inte packad till sista stol - däremot blev jag själv rätt packad. ;-)

4 personer gillar detta.
  5. YYZ

YYZ Medlem

Cashuppgraderingar på AC är dock normalt hutlöst dyra. Finns en lång tråd om det i aeroplanforumet på FT.

6. Paby

Paby Medlem

Aha, ok.

UA kan vara dyra också men ibland kan man göra fynd. Allt hänger på load som vanligt. Välj dagar med traditionellt light load är tipset!

7. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    United brukar erbjuda cash upgrades. Jag har uppgraderat från C till F (IAD-CPH) för 499 USD. Det var det värt.

8. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög EWR-ARN i måndags ville UA ha drygt 900 USD för en uppgradering. Kändes inte riktigt prisvärt...
    Istället nöp jag en egen rad (tre säten) och sov helt ok.

9. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    UA IAD-CPH? När fanns den linjen?

10. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag reste den sist 2007.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!