Light-biljett - Avbokning inom 24h?

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av David Ericsson, 24 Juni 2015.

  1. Skall iväg med några kompisar till Budapest senare i sommar och valet föll på Finnair pga bra anslutningar och pris. Slog till på en Light-biljett tidigare idag för att nu upptäcka att jag har ett viktigt möte jag måste närvara på på morgonen. På Finnairs hemsida står det att ingen återbetalning sker, men det känns lite luddigt om det går att avboka inom 24h efter bokning eller ej. Någon som har erfarenhet/bra koll på det?

    Tack på förhand!
     
  2. Om bokningen är 1) gjord inom 24 timmar och 2) bokningen gjordes minst 7 dagar före avresa, kan du avboka gratis.

    Vad är en Light-biljett? | Bokning | Planera och shoppa | Vanliga frågor | Finnair
    Transportvillkor | Finnair
     
  3. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hur gjorde Du avbokningen?
     
  4. Det står att man måste kontakta deras kundtjänst när man vill avboka inom 24 timmar från bokningstillfället (och minst 7 dagar från avresedatumet).
    Transportvillkor | Finnair
    Här kan du hitta telefonnummer till Finnairs kundtjänst.
    Kontaktuppgifter | Finnair
     
    Stefan62 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×