Lifetime Star Alliance Gold

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 9 December 2012.

1. Air China PhoenixMiles

Status: Lifetime Platinum(Star Alliance Gold)
    Krav: En miljon kilometer med Air Chinas flygning
    Asiana Airlines Asiana Plus

Status:Diamond Plus(Star Alliance Gold)
    Krav: 500.000 miles med Star Alliance flygbolag eller 500 Asiana flygninar

Egyptair Egyptair Plus

Status: The Platinum Card(Star Alliance Gold)
    Krav: En miljon miles med Star Alliance flygbolag
    United Mileage Plus

Status: Premier Gold(Star Alliance Gold)
    Krav: En miljon miles med United eller Copa flygningar

Det finns också andra flygbonusprogramm som verkar ha lifetime Star Alliance Gold men de har inte information på sin webbsida.

• Lufthansa Mile&More: du har haft Senator status minst 10 år i rad och passerat 60 års åldern

• SAS EuroBonus: minst 10 år du har varit EuroBonus Gold och passerat 60 års åldern

2. Singapore Airlines Economy class biljett (Fare basis: H2SE) till Auckland kostar ca 14.100 SEK inkl. skatter tur o retur via London och Singapore.
    Denna biljett ger ca 25.800 Asiana miles per resa.

Två t/r per år ger Asiana Club Diamond (Star Alliance Gold) och efter 20:e resa (10:e år) kan man få Lifetime Asiana Club Diamond Plus (Star Alliance Gold).

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Alternativt, flyga med United till Los Angeles för ca 5.900 SEK inkl. skatter (Fare basis: KLNNZSEW).
    Denna resa ger ca 12.700 Asiana miles per resa.
    Fyra t/r per år ger Asiana Club Diamond (Star Alliance Gold) och efter 40:e resa (10:e år) kan man få Lifetime Asiana Club Diamond Plus (Star Alliance Gold).

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eftersom Asiana Club ger bara 125% miles på Business class, 150% på First class, blir det mer ekonomiskt att flyga i Economy class är i premiumkabin och kreditera flygningar till Asiana Club.

1 person likes this.
  3. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har noterat att några av mina mest frekventa SAS inrikesavgångar är codeshare CA. Om jag kan pricka dessa ett par gånger i veckan så kanske man når lifetime status inom tio år. Kan det vara en riktig tolkning?

4. Det fungerar tyvärr inte därför att:

5. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Puh, tur att jag frågade då. Tänk om jag bara kört på.... :)

6. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Utan att veta konvertering men det måste vara det lättaste sättet att bli permanent *A Gold.
    Ingen krav på ålder man kan flyga allla *A bolag
    och ingen tokig Sk IT även om Egypt kan säker vara svåra att ha att göra med.

Ellerfinns det ngt lättare sätt.

7. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man inte flyger mycket med Egypt Air så är det viktigt att ha koll på vad
    t.ex. SK-flighter ger i olika klasser hos Egypt Air. Det är alltid lurigt med hur
    mycket poäng man får när man flyger med "andra" bolag inom Star Alliance.

Att bli Lufthansa Senator for life kräver även det 1 miljon miles dvs. "intjänad"
    Senator (100.000 miles) per år i 10 år men det brukar erbjudas först vid 60-
    årsdagen.

8. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår att det krävs lite planering men det gör ju de flsta medvetna BCare.
    Jag har gjort mina tio år hos Lufthansa men det tar 20 år innan dom hör av sig med mitt lifetime, och sen kanske det glömer det då det är lång tid kvar med många möjliga enhancment i M&M.

Sen ska du nog inte blanda 10 år och en miljon miles. Man kan ju få en miljon miles mycket fortare titta bara på Norman som pendlar och ska få det på 6 månader. Men hos M&M såste man ju bli senator om och om igen i 10 år. En total summar är ju fördelaktigar. Om du har barn och de åker med så samlar ju det ihop mil från första dagen utan att kvala varje år. Har de då 600-700.000 när de börjar resa själva så är det ju lifetime *A Gold tidigt i livet.

9. tuesday

tuesday Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket Guldkort har bäst bäst förmåner utav ovannämnda?

10. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Rebel Jag var kanske inte så tydlig men jag menade att (intjänad) Senator i 10 år
    = 10 x 100.000 miles = 1 miljon miles. Siffran 1 miljon miles nämndes även i brevet
    från Lufthansa som erbjöd mig Senator for Life.
    När jag tittar tillbaka på min intjäningsperiod hos Lufthansa så ser jag att den något år låg
    under 100' men jag var ju fortsatt Senator då man får två år varje gång man har åter-
    kvalificerat. Antar att det var därför siffran 1 miljon på 10 nämndes ?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!