Senaste nytt

Lifetime Hilton Diamond

David

Medlem
Helt klart krävs det en del men har för mig att @David hade över 365 nätter på samma kedja under åren i Kina :)
Jo, 406 vill jag minnas att det var. Skall egentligen inte gå då man inte får dubbeldippa nätter vid boende på olika hotell samma nätter. Dock så efterregistrerades mitt boende i CQ per månad av front office manager, då overridades dessa regler tydligen. :)
 

nissefalk

Medlem
Väcker liv i denna tråden, är det någon som har fått sig ett Hilton Honors Diamond for life, isåfall hur ser man att man har Diamond for life

Jag har de senaste 6 åren inte varit i närheten av att återkvalificera till Diamond men här ändå haft kvar mitt Diamond status sedan 2011.

2011 bodde jag i Dubai och reste mycket, fick ett samtal från någon på finans avdelning på firman som var baserad i New York som meddelade att jag blivit identifierad som en av top 5 spenders på resor och skulle därför få ett Hilton Diamond, kan det varit så att det var ett Diamond for life.

Vart först lite oroad av det samtalet när man öppnade med top 5 spenders på resande (14,000 anställda....), men det verkar som om det var en bra grej denna gången.....
 

Senator

Moderator
Reglerna har nu ändrats lite. Det krävs:
1. 1.000 nätter eller,
2. 2.000.000 base points som är lika med $200.000
3. Plus 10 år som Diamond (behöver inte vara 10 år i rad)

Jag har nått 3, och förväntas nå 2 nu i 2018. Jag ligger uppskattningsvis på 1,9 - 1,95m per 31 Dec, 2017.

Hur det ser ut skall jag meddela när jag kliver över :D
 

agehall

Medlem
2011 bodde jag i Dubai och reste mycket, fick ett samtal från någon på finans avdelning på firman som var baserad i New York som meddelade att jag blivit identifierad som en av top 5 spenders på resor och skulle därför få ett Hilton Diamond, kan det varit så att det var ett Diamond for life.
Det var garanterat inte Diamond For Life eftersom det inte fanns vid den tiden...

Jag vet inte hur Hilton räknar, men jag skulle bli förvånad om de år du inte kvalat till HHD räknas.
 

ELOS

Medlem
Jag reste över datumgränsen så att två nätter en i Tokyo och en i Los Angeles hamnade på samma natt. Krävdes "handpåläggning" av Hilton Honors medlemsservice. Borde vara enkelt att programmera detta - borde ju kunna inträffa av och till.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Jag reste över datumgränsen så att två nätter en i Tokyo och en i Los Angeles hamnade på samma natt. Krävdes "handpåläggning" av Hilton Honors medlemsservice. Borde vara enkelt att programmera detta - borde ju kunna inträffa av och till.
Något OT, men det är skitdrygt att hantera sådant där på ett bra sätt. Allt som rör tidszoner blir skitkrångligt att hålla koll på och det är svårt att få det rätt i alla lägen.
 

Senator

Moderator
Jag råkade läsa brevet på rummet idag

f98bb3dcd5aab4d9256281b4ea17d906.jpg
 
Toppen