Lifemiles slutar med Lufthansa First Class awardbokningar

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Yekermo, 18 Juli 2014.

1. Yekermo

Yekermo Medlem

Nu går det inte att boka Lufthansa F med Lifemiles längre. De blockerar detta likt USDM gjorde tidigare.

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Det har jeg også læst, men jeg vil ikke udelukke det helt endnu. Lifemiles søgesystemer har trods alt være lidt specielt og jeg har oplevet lignende tidligere hvor der var tilgængelighed andetsteds, men det ikke kunne bookes på Lifemiles...

3. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då var det slut på det roliga. Tur att man fick testa på Lufthansa F innan det var för sent! ;)
    Nu är det bara att pynta ut 30-33K för ARN-SFO T/R istället.
    Har kollat FRA-BOS och FRA-DXB som alltid haft bra tillgänglighet i F men det är helt tomt.

Kommer fortfarande köpa Lifemiles då det finns värde kvar men det är som sagt trist att de tagit bort Lufthansa F nu.

4. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, fasen också :( :(

5. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde en del sökningar under de senaste dagarna, så det förklara 0-tillgängligheten. Får väl trösta mig med att jag är på väg mot FTL inom M&M, så får väl gå den vägen då, även om det tar lite längre tid:( Vilka alternativ har vi kvar nu, United och Mleage plus?!

Men jag kom ju åt SQ-suites via Life-Miles så jag ska inte gnälla för mycket:D

6. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Väldigt illa!

Swiss First är kvar fortfarande?

8. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    :confused:

(ps. svara gärna på mitt pm jag skickade för ett tag sen)

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har detta bekräftats någonstans officiellt? Det gör det ju riktigt svårt att flyga F från Europa imho.

10. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har suttit och lekt lite med LM. Finns ju en del F kvar beroende på hur man vill pussla ihop resorna. Air China och Thai finns ju kvar och sedan har Air India tillkommit. Ser att det verkar vara hyfsad tillgång DEL-LHR som dessutom flyger på vettiga tider.

Läser jag rätt är det även en sänkning för F mellan Central Asia till Europa, från 72 500 till 60 000:confused:

Last edited: 20 Juli 2014

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!