Senaste nytt

LifeMiles har skapat flera awardzoner (mer detaljerad zonindelning)

Dr. Miles

Expert
Jag har fått e-mail från LifeMiles och de påstår att vissa bonusresor har blivit billigare.
Det är pga/tack vare de har skapat flera geografiska zoner.
T ex USA finns numera US 1, US 2 och US 3. Europa har Europe 1, Euorpe 2 och Europe 3.
Asien och har blivit flera zoner. North Asia 1, North Asia 2, Central Asia 1, Central Asia 2, South Asia 1 och South Asia 2.


Tidigare award chart:
Untitled Page
Screenshot20150912_01.png


Ny award chart (endast en del):
Redeem now for less miles with Star Alliance
Screenshot20150912_02.png



Eftersom de inte publicerar hela award chart online, kan jag inte kontrollera det på ett enkelt sätt.
Det kan hända att bonusresor med vissa kombinationer av geografiska zoner har gått upp och vissa kombinationer av geografiska zoner har gått ner.
 

Andrew

Medlem
Den nya zonindelningen, förstod jag det som, är en del av en kampanj.

Jag fick samma mail och i det finstilta står följande: "Redemption dates: between September 8th and October 15th, 2015. First date to begin the trip: September 9th, 2015. Promotion Redemption table only applies during the redemption dates between the origins and destinations specified in this document. From October 16th, 2015 regular redemption table published in Star Alliance Air Ticket Redemption Table applies, available in LifeMiles.com."
 

Swisser

Medlem
Det här temat hör till tråden: "Lifemileskampanj med upp till 135% bonus" där vi redan har börjat en diskussion om detta. Det handlar ju bara om en tillfällig (som eventuellt kan bli permanent, man vet ju aldrig beträffande LifeMiles) förändring av deras star alliance award tabell under deras pågående promotion till mitten av oktober.
 

Dr. Miles

Expert
Det här temat hör till tråden: "Lifemileskampanj med upp till 135% bonus" där vi redan har börjat en diskussion om detta. Det handlar ju bara om en tillfällig (som eventuellt kan bli permanent, man vet ju aldrig beträffande LifeMiles) förändring av deras star alliance award tabell under deras pågående promotion till mitten av oktober.
Zonindelning (mindre miles för bonusresor kampanj) och Buy miles kampanj är två helt separata saker, så vad är fel med en separat tråd? :confused:
 

Swisser

Medlem
Det är väl knappast någon tillfällighet att de kör denna specialkampanj med lägre antal miles för vissa regioner/zoner (delvis nyskapade) samtidigt som det kör en buy miles kampanj. För mig spelar det ingen roll var vi avhandlar temat, men det vore ju lämpligt att göra det på ett ställe. Om denna är den rätta tråden för detta, så vore det ju bra om rubriken ändras, så att det framgår att det är en tillfällig ändring av awardzoner och milesuttag under den kampanj som pågår till 16 okt.
 

Stefan62

Medlem
Det här temat hör till tråden: "Lifemileskampanj med upp till 135% bonus" där vi redan har börjat en diskussion om detta. Det handlar ju bara om en tillfällig (som eventuellt kan bli permanent, man vet ju aldrig beträffande LifeMiles) förändring av deras star alliance award tabell under deras pågående promotion till mitten av oktober.

Jag skriver lite OT här, eftersom det verkar vara mest aktivitet i den här tråden - kort och gott - någon som nappar på 135%-kampanjen?
 

ACervin

Medlem
Det har diskuterat i den andra tråden att det var lite dyrt. @agehall möjligen ur ett Skandinaviskt perspektiv där det gått att finna väldigt förmånliga priser i business exempelvis Skandinavien till Australien ToR för ca 20-25 000. Så är inte fallet från det här hållet, där motsvarande resa börjar på 6000-7000 AUD och ofta ligger runt 8000-10 000 AUD dvs mellan 40 000 till 60 000 SEK. Visserligen försöker jag ligga med en retur ut från CPH men det går inte alltid. Ja det blir nog att fylla på kontot. Thai brukar vara generösa med award seats. Kostnaden är som tidigare promotions ca 1,5 c USD, så kostnadsökningen är helt valutarelaterad.
 
Toppen