Senaste nytt

LifeMiles Buy Miles 100% Bonus kampanj, tom 2014-MAJ-30

agehall

Medlem
Jag har en liten fråga. Jag gjorde gift i Mars 2014 vilket resulterade i att jag fick 50k på mitt konto. Kan jag fortfarande köpa 75k nu? Man får ju max köpa 150k/år. Tekniskt sett är ju inte gift samma sak som buy, men jag blev lite orolig att de inte ser det så.

Någon som vet hur det ligger till?
 

karho

Medlem
Jag har en liten fråga. Jag gjorde gift i Mars 2014 vilket resulterade i att jag fick 50k på mitt konto. Kan jag fortfarande köpa 75k nu? Man får ju max köpa 150k/år. Tekniskt sett är ju inte gift samma sak som buy, men jag blev lite orolig att de inte ser det så.

Någon som vet hur det ligger till?

Gjorde samma sak, ser dock ut som att jag kan köpa 75k (+75k) nu (kommer fram till betalasidan vid test), så de verkar skilja på gift och buy. Kanon alltså.
 

agehall

Medlem
Gjorde samma sak, ser dock ut som att jag kan köpa 75k (+75k) nu (kommer fram till betalasidan vid test), så de verkar skilja på gift och buy. Kanon alltså.

Ja, jag såg samma sak. Man får väl ta och förutsätta att den visar rätt helt enkelt. *köper*
 

karho

Medlem
Ja, jag såg samma sak. Man får väl ta och förutsätta att den visar rätt helt enkelt. *köper*

Jag utgår från att kontrollen sker redan vid sidan där man väljer hur mycket man vill köpa, eftersom sidan där säger till om man dels försöker köpa mer än sin årliga kvot 150', eller mer än kampanjen dvs. 75'. Hoppas jag har rätt..
 

agehall

Medlem
Det funkade utmärkt att köpa 75k (plus bonus) även om man gjort gift tidigare. Så om fler undrar är det bara att köra på!
 

Swisser

Medlem
Bra att det fungerade för dig. Undrar var gränsen går? Om det var vid 50k som du redan hade delat (share) tidigare i år eller om ribban ligger ännu högre. Det är väl bara att prova oss fram.
 

Patrick

Medlem
Jag funderar och funderar och funderar, på vad exakt vet jag inte då svaret nog är rätt självklart: köp. ;)

Min fråga är väl: LH F, släpps de 2 veckor innan utresa? Är tillgången till t.ex. Sydamerika ok? Jo, jag har läst och läst och läst, men är fortfarande väldigt osäker... Man ligger ju ute med rätt mycket pengar i alla dessa bonusprogram... Livet var så mycket enklare (men mindre dekadent) när man var nöjd med sitt ebg... :) :) :)
 

Magino

Medlem
Min fråga är väl: LH F, släpps de 2 veckor innan utresa? Är tillgången till t.ex. Sydamerika ok?

Just nu släpper i alla fall LH sina bonusplatser i first tidigast 2 veckor innan till de andra bonusprogrammen. Hur det kommer vara just när du ska resa kan nog ingen svara på, så det bästa sättet är att kolla redan nu två veckor fram och göra det ett tag. På det sättet kan du bygga upp lite empirisk data.
 

jumbooze

Medlem
Jag funderar och funderar och funderar, på vad exakt vet jag inte då svaret nog är rätt självklart: köp. ;)

Min fråga är väl: LH F, släpps de 2 veckor innan utresa?
Kolla om du kan boka i C enkelväg x2 och sen ta avbokningskostnaden och boka om till F om det kommer tillgänglighet.
 
Toppen