Senaste nytt

LH Ombokningsavgift i samband med strejken i November

Jag har fortfarande inte fått svar ifrån Lufthansa. Däremot har AMEX nu meddelat att lufthansa betalat tillbaka hela summan och därmed stänger dom ärendet. Mitt konto visar också att jag fått tillbaka pengarna.

Det känns som det här enbart löstes pga amex kundtjänst, men det blev åtminstone rätt till slut vilket känns skönt.
 
Nu har lufthansa äntligen svarat, man mailade den 17 då jag inte var hemma och sa att det stod att jag fått £190 tillbaka (vi bortser att det skulle vart £210 vilket jag också fick) och ville ha IBAN etc. Man har även (jag tror efter googling det är lufthansa) ringt 5 gånger på ungefär 3 timmar när jag inte haft mobilen på mig. Man lämnade inget meddelande och försökte sen inte igen så jag vet inte vad det rörde sig.

Jag har nu när jag fått dom på tråden "passat på" att kommentera på lite annat (lounge access som jag klagat på innan på annan plats på forumet t.ex.) och beklagat mig över mina saknade eurbonouspoäng. Jag räknar inte med att få något om jag är ärlig men samtidigt hade det vart en god gest ifrån lufthansas sida att på något sätt kompensera mig (än så länge har dom bara betalat tillbaka vad dom ändå inte skulle ha tagit i avgift).

Vi får se vad som händer och hur lång tid svaret dröjer, jag har låga förhoppningar men vem vet!
 
  • Gilla
Reactions: olo
Den här lilla följetongen är ännu inte avslutad verkar det som.

Lufthansa i princip ryckte på axlarna åt klagomålen, jag fick ett standarsvar "we will forward this to our ground staff" eller liknande.

Det enda man gick med på var att ge mig eurobonuspoäng för den intjäning jag skulle haft, som jag förlorade då mina nya biljetter var med BA. Det har jag blivit lovad men inte sett röken av. Efter några veckor mailade jag, då sa man att man kontaktat SAS men skulle göra det igen. Det var för snart sex veckor sedan så nu har jag återigen mailat och fått samma svar ("rest assured we have contacted SAS" etc etc).

Vid det här laget förväntar jag mig inga poäng om jag är ärlig, men samtidigt säger Lufthansa konsekvent faktiskt att jag ska få poängen så fort SAS sätter in dom.
 
Jaha, vi bumpar det här igen.

För att sammanfatta har Lufthansa nu tröttnat (och jag med) och avslutat ärendet.

Man har helt enkelt sagt att jag själv får kontakta SAS och be om mina poäng, någon kompensation är det fortfarande inte tal om.

Lufthansa var ju trevligt när det fungerade, men deras kundtjänst har inte imponerat på mig alls.
 
Så är det med de flesta flygbolag.
Absolut. Men med det sagt är det enda andra bolag jag klagat på SAS och det längsta jag behövt var tre mail och två veckor och så löste man problemet åt mig. Under SAS-strejken nu häromveckan bokade man om utan problem och det tog mig 22 minuter inklusive telefonkön. Med lufthansa lade jag över 12 timmar på LAX.

Dessutom har lufthansa i månader sagt att jag åtminstone ska få mina poäng för orginalflygningen som blev inställd, om och om igen lovar man och skriver saker i stil med "please rest assured that we are working" etc etc. Trots det har man nu efter flera månaders mail fram och tillbaka sagt i princip att man inte orkar längre och ger upp.

Det är nog så jag kunde tyckt det var snyggar eom man bara direkt sa "tack för dina synpunkter, vi bryr oss inte, du får inget".
 
Toppen