Lexus + SAS = Många Eurobonuspoän

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Brandten, 28 December 2015.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter i SAS loungen på OSL och läser Lexus tidningen. Har tidigare haft en Lexus och sitter ofta och tittar på en "ny" LS H600L så frugan kan åka bekvämt bak på långresor. :)

Hur som helst, så såg jag att SAS och Lexus har ett samarbete som tex ger 300.000 Eurobonuspoäng vid köp eller leasing av en RX 450h. NX 300h ger 200.000, IS 300h ger 150.000 och CT 200 ger 100.000 poäng. Ganska bra tycker jag och frågan är om det gäller i Sverige också och om andra bilmärken har samma deal?

Tidningen är några månader gammal och skriver att man i höst kommer att ge Eurobonuspoäng även på service och köp av utrustning från Lexus för de som redan äger en.

Gus, Jakob Österberg och jerixon gillar detta.
  2. Silferlood

Silferlood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från vad jag hört gäller det för alla eb medlemmar bara man köper den i Norge. Eru sugen, kolla om du kan köpa den med ett kombinerat Amex kort ;).

Gus gillar detta.
  3. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är ingen expert på detta, men jag tänker spontant att det blir dyra EuroBonus-poäng...

4. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollade med Lexus Malmö eftersom jag har en ny Lexus på gång:). Tyvärr gäller det bara i Norge.........

5. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska man ändå ha en Lexus så..

FlyingErik gillar detta.
  6. Andreas Q

Andreas Q Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast bilar är inte dyrare i Norge om du köper dem för export, det är den inhemska registreringen som kostar en mindre förmögenhet.

7. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast om du köper en bil i Norge för 1 miljon som i Sverige kostar 600000kr och sedan exporterar den till Sverige så är den bra mycket dyrare i Norge om du köper den för export.

8. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Norge är inte med i EU, därmed dyrt och krångligt att importera bil därifrån.

9. Det finns även reklam på Oslo Gardermoen inrikes del.
    rps20160118_111356.jpg

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!