Letar efter Newark - Panama i Business eller First

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Sakoz, 10 Oktober 2011.

1. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej allesammans!

Jag kommer att behöva resa EWR-PTY den 14-15 juni 2012, borta ca 9 dagar. Jag får upp många flighter med CO som går direkt, bokningsklass A, men vad jag kan se så ger inte A några poäng alls till Eurobonus? Och Z ger bara 100% intjäning med CO. Kan man få till något med någon annan *A partner så man kan posta så mycket poäng som möjligt till EuroBonus.

Vad innebär bokningsklass A hos CO?

Tar tacksamt emot tips och råd.

2. cbroxe

cbroxe Medlem

Hej!
    Jag hittar denna. 12967 SEK.
    Är D klass och borde ge 200%.

2,938 per mile
    4414 miles Newark (EWR) to Panama City (PTY) - tors, jun 14 Hide Details
    Continental 1021 Dep: 5:25em Arr: 9:30em 5h 5m Boeing 737 Business (D)

Panama City (PTY) to Newark (EWR) - lör, jun 23
    Continental 1022 Dep: 10:05fm Arr: 4:15em 5h 10m Boeing 737 Business (D)

För övrigt är det kostigt varför inte A klass finns med på Eurobonus. Kan det vara ett skrivfel?

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag TROR, men vet inte, att SAS kanske har glömt att uppdatera sin intjäningstabell för Continental/United sedan de blev endast United. Om du tittar på Uniteds intjäningstabell så ger A (First class) 200% till EuroBonus :)

4. Hej,

Continental och United håller som ni vet på att gå ihop. Jag reste förra veckan sträckorna:
    LAX - DEN: Bokat som CO814 i Z, flugit som UA814 i A (fick 300% x distans på M&M + 25% av distans som EXEC bonus)
    DEN - EWR: Bokat som CO1131 i Z, ändrades till A efter bokning (bokat som D i M&M 200% av distans + 25%)
    EWR - LHR: Bokat som LH7672 i Z, flugit som CO28 (bokat som D i M&M 200% av distans +25%)

Så, just nu är det lite villkorligt hur UA/CO kör sina grejer verkar det som :p

Som M&M medlem är det stor skillnad:
    UA - bokas Domestic First normalt som A eller F: ger 300%
    CO - bokas Domestic First som Z, D, C, eller F: enbart fullpris F ger 300%, alla andra 200%

Så jag hoppas nya United kör som "gamla" United - Domestic First är A eller F. Samma gäller US Airways. Om ni kör båda M&M och EuroBonus, lägg poängen på M&M.

5. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah ok, men det som gör mig lite förvånad är att A klass var så mycket billigare än D när jag sökte på ITA Matrix.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!