Senaste nytt

Letar biljetter Göteborg - London Hethrow med Star Alliance

olo

Medlem
Eller så åker du Norwegian. För 4667:- får du hela familjen för till London, med direktflyg. Morgonflyg dit och kvällsflyg hem.
DY-LGW.png
Själv brukar jag undvika Norwegian, men det går att göra mycket kul för 4500:- i London. Det går också att åka ett bolag ena vägen och ett annat hem. Både Norwegian, SAS och British tillämpar enkelpriser.
 

Kricka

Medlem
@olo Tillkommer inte incheckad väska, ev. platsbokning och kreditkortsavgift
när man flyger LowFare med Norwegian ? Resan blir för all del betydligt billigare
än med BA/SK/LH etc. men ändå en del dyrare än i ditt exempel ?
 

perhording

Medlem
Hej, vi skall åka med familjen till London på sportlovet, de datum vi hade tänkt oss är 18/2 - 21/2, billigast som jag har hittat är BA som flyger direkt, men jag skulle vilja flyga med *A eftersom jag vill utnyttja mitt EBG, dock så är SAS alldeles för dyrt men det kanske kan gå att kombinera olika bolag.

Vi vill helst komma fram någon gång mitt på dagen och åka på eftermiddagen.

/A

Om du ändå väljer BA kan du ju passa på att matcha ditt EBG till Air Berlin Topbonus Gold innan.

http://www.businessclass.se/forum/threads/status-match-för-air-berlin-topbonus-inte-challenge.19080/
 

olo

Medlem
@olo Tillkommer inte incheckad väska, ev. platsbokning och kreditkortsavgift
när man flyger LowFare med Norwegian ? Resan blir för all del betydligt billigare
än med BA/SK/LH etc. men ändå en del dyrare än i ditt exempel ?
Prisjämföreslen byggde på jämförelsen med BA-fare enbart handbagage. Men visst.i LowFare+ (då ingår bagage och sätesval) kostar det 6167:-. Då blir skillnaden mot BA nästan 5000:-.
 

Dr. Miles

Expert
@olo Tillkommer inte incheckad väska, ev. platsbokning och kreditkortsavgift
när man flyger LowFare med Norwegian ? Resan blir för all del betydligt billigare
än med BA/SK/LH etc. men ändå en del dyrare än i ditt exempel ?
Det går att välja plats vid incheckning på Norwegian och förval av säte kostar också hos British Airways utan status.
Betalar man med BankNorwegians kort slipper man att betala kreditkortsavgift.
 

Andreas.Net

Medlem
Om du ändå väljer BA kan du ju passa på att matcha ditt EBG till Air Berlin Topbonus Gold innan.

http://www.businessclass.se/forum/threads/status-match-för-air-berlin-topbonus-inte-challenge.19080/
Done that....
Dock hade det varit trevligt med lite lounge men det är ju bara Sas som tillåter att man gästar in hela familjen.

Nej, det lutar åt att åka med BA, är det någon som har koll på vad man har för "perks" som One World Sapphire på Landvetter ?

/A
 

AABack2ARN

Medlem
Notera att på BA "handbagge only" ingår inte baggage (!) men inte heller förvalt säte oavsett status eller inte. Så i praktiken är det väl 1000kr ni sparar om ni tänker er incheckat baggage.
 

Andreas.Net

Medlem
Det blev faktiskt att vi bokade SAS, jag fick ner priset till och med aningen billigare än British Airways genom att boka 2 vuxna + 1 barn på en bokning och sen 2 ungdomar på en bokning då landade priset på 9500 :- totalt och då kommer jag att tjäna cirka 3200 bas poäng samt 3000 extra poäng genom att betala med amex och 4 kvalificerade flighter samt att vi kan nyttja loungen hela familjen så då är det värt att vi anländer några timmar senare i London.

/Andreas
 
Toppen