Letar biljetter Göteborg - London Hethrow med Star Alliance

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Andreas.Net, 24 Januari 2016.

1. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, vi skall åka med familjen till London på sportlovet, de datum vi hade tänkt oss är 18/2 - 21/2, billigast som jag har hittat är British Airways som flyger direkt, men jag skulle vilja flyga med *A eftersom jag vill utnyttja mitt EBG, dock så är SAS alldeles för dyrt men det kanske kan gå att kombinera olika bolag.

Vi vill helst komma fram någon gång mitt på dagen och åka på eftermiddagen.

/A

2. Hur många är "familjen" och hur gamla är barnen?

3. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta, glömde skriva detta, vi är 2 vuxna och 3 barn (16,13,5)

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Använd jättegärna mallen som finns. Det underlättar helt klart för alla inblandade.

agehall gillar detta.
  5. Det finns priser med Brussels Airlines (SN), Lufthansa (Lufthansa) eller SAS (SK) för runt 2.200 SEK per person genomsnitt. (barnrabatt är inräknad).

Priset med British Airways (British Airways) är ungefär samma nivå och personligen skulle jag ha valt direktflyg med British Airways om jag hade behövt att flyga med familjen.

6. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om endast du har EBG så bör du kanske fokusera på SAS inte så kul om du bara får gästa in en person och lämna resten av familjen utanför...

7. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det lutar nog att det blir British Airways, kan inte direkt försvara att betala 3-4000 mer bara för att få flyga *A.

8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    12000kr med SK
    9200kr med British Airways och endast handbagage
    11000kr med British Airways och incheckat bagage

Skiljer ju inte så mycket.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    agehall och Dr. Miles gillar detta.
  10. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid första anblick känns 12000kr jättedyrt. Men vid närmare eftertanke är 12000kr för (i praktiken) 4 vuxna och ett barn verkligen så dyrt? Visst går det att hitta billigare men det är knappast på sportlovet SAS och de andra flygbolagen har sina biljetter för 400kr enkel väg. Tror nog att det är lämpligt att inte vänta alltför länge för det riskerar att bli bra mycket dyrare :(

Smuffe, Dr. Miles och Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!