Senaste nytt

Letar biljetter för 16 pers, Göteborg - Los Angeles/San Francisco - Göteborg (öppen för alternativ)

Skall iväg och tävla i USA och letar biljetter och priser för glatta livet. 16 pers som skall transporteras från Göteborg till USA's västkust. Vårt förstahands alternativ är att åka GOT-SFO (bila till LA) LAX-GOT. Men vi är öppna för förslag. GOT-LAX-GOT är okej, utresa till eller hemresa från Las Vegas är möjligt också. Det enda som är fast är att vi skall vara i Indian Wells 28-30 Juni.


  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? San Francisco / Los Angeles / Las Vegas / San Diego
  • När vill/behöver du resa ut? 22:e juni + 1 dag
  • När vill/behöver du komma hem? Hemresa 2:e juli +/- 1 dag
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 16 vuxna
  • I vilken kabinklass? Så billigt som möjligt (economy)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Undviker gärna Scaryteam men här är vi öppna för allt
  • Vad är din budget? (per person) 6-8 000:- /person
  • Vad är det viktigaste för dig? Så billigt som möjligt men inga övernattning på ut eller hemresa
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vi kommer bila runt på västkusten

    Sas gruppbokning är väldigt dyra så de har vi redan kollat med!
 

Nemo

Medlem
IMG_2199.PNG

Har du kollat med United? Eller Lufthansa om du inte vill ha codeshare?
Exempelsök för 8 pers via Google Flights ger 6.479 p.p.
 
SAS har ju 24 timmar öppet köp på alla biljetter. Jag hade testat att göra som @Hok skriver, och boka först 8 pers, för att sedan se vad priset blir för resterande 8. Blir det för dyrt är det ju bara att avboka direkt.
 
Kan ni inte göra två bokningar med 8 i varje? Vad ger det för pris?
SAS har ju 24 timmar öppet köp på alla biljetter. Jag hade testat att göra som @Hok skriver, och boka först 8 pers, för att sedan se vad priset blir för resterande 8. Blir det för dyrt är det ju bara att avboka direkt.
Testade detta men det gav ett ännu dyrare pris än vad gruppbokningen gav.
Ja, det är därför de kostar mer.

Vet de exakt de 16 som ska med, vinner man ju knappast något på detta.
Vi vet exakt vilka 16 som skall med ja! Har hittat priser hos Scaryteam nu. ca 6500:- per person... Får man väl försöka få till någon status där bara eftersom jag personligen saknar det...
 
Toppen