Senaste nytt

Letar biljett i First. Vilka länder i Afrika är "säkra".

spritfet

Medlem
Går det öht hitta en F award med LH till Sydafrika?
Enligt United finns det FRA-JNB i morgon, på måndag och onsdag nästa vecka

EDIT: ANA visar också tillgänglighet.
Untitled.png
 

jsn

Medlem
Intressant, har fått för mig att Sydafrika är två av de destinationer där F award aldrig kommer upp. Me Like!
 

In_Sweden

Medlem
Personligen så tycker jag att Etiopien generellt sett är ett hyfsat land att vara i.
Addis är inte den roligaste stan, men en dag kan du nog fylla med vettiga saker. Red Terror Museum är rekommenderat.
Visa on Arrival som Svensk, förutsatt att inget har ändrats sedan jag senast var där.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

SK989

Medlem
Mina krav för landet är att man måste kunna skaffa visum inom 14 dagar (alt. Visa on arrival) samt att det ska vara säkert, dvs inte stor risk för kidnappning/terror och andra tråkigheter. Jag har tänkt stanna endast en natt.

Det är väldigt krånligt att få visum till Ekvatorialguinea, du grejar det inte på 14 dar och visa on arrival funkar bara om du har amerikanskt pass. Det är få turister som besöker landet.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

joel smedberg

Ny medlem
Finns ju gott om charmiga ställen att besöka Nigeria är väl dock inte en äv dem. Beror lite på vad man är ute efter.. Har du poäng till nord- och central afrika kan du kommer ner till Mozambique eller Tanzania från addis med Ethiopian. Finns gott om magnifika stränder och en hel del kultur att upptäcka.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Glöm Botswana med ET, det blir en 737a dit. Men du kan ju försöka med LH first till ADD och sedan vidare med ET i business till tex Zambia. ET tycker jag är hur bra som helst. Nigeria ska du undvika. Men zim/zam är fantastiskt, även Botswana, men du kan ju ta dig vidare med andra flyg eller medelst bil.
Du menar att det är lite segt att sitta i en 737? Jag är van att åka ekonomiklass i 737 så business class i en sådan blir nog inget problem :). Det verkar gå okej att hitta First till ADD, men hem verkar inte finnas något :oops:. Zim/zam= Zimbabwe och Zambia?


Stay away från alla 54 länder i Afrika?

Finns ju gott om charmiga ställen att besöka Nigeria är väl dock inte en äv dem. Beror lite på vad man är ute efter.. Har du poäng till nord- och central afrika kan du kommer ner till Mozambique eller Tanzania från addis med Ethiopian. Finns gott om magnifika stränder och en hel del kultur att upptäcka.
Jag hade bara tänkt stanna i en-två nätter så jag vill bara softa lite och dricka några goda öl! :)

Någon som förresten vet till vilken Award-zon Botswana tillhör? Det finns inte med på SAS Award chart.
 

Svante

Medlem
Agehals "stay away" gällde nog bara 9aija (Nigeria). Zimbabwe blir dyrare än Zambia (samma zon som Sydafrika). Men till Zambia ska du säkert hitta i business med ET utan problem. Harare är coolt o lugnt om du bara vill ha en två dagar med soft o öl.
Botswana saknas i listan, men räkna med samma som Zim/Sydafrika dvs dyrare. Skulle klart rekommendera Zambia med ET. Då får du möjl att pröva deras lokala rätter från ADD!
 

Gus

Medlem
Hittar inte heller vilken zon Namibia tillhör, gillar du öl är Windhoek en trevlig stad :)
Hur blir det här nu? Ethiopian flyger inte till Namibia. Om Namibia tillhör Sydafrika-zonen så kan man ju flyga med SAA dit = inga problem (fast man får betala för Sydafrika zonen såklart). Men om Namibia tillhör nordafrika-zonen så får man ju inte flyga via Sydafrika utan måste boka som 2 Awards? Tänker jag rätt nu?
 
Toppen