Leksaker till barn på SAS-flygningar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av MarcusC, 30 December 2014.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har tidigare alltid upplevt SAS som ett av de bästa bolagen när man reser med mindre Barn. Och håller dem generellt fortfarande som detta. Dock har jag noterat senaste flygningarna med barn. Att man verkar ha slutat med leksaker ? Detta har alltid varit uppskattat och samtidigt lite billig SAS reklam. Nu har jag inte frågar besättningen men som sagt senaste 5-6 flygningarna med SAS inom Europa har jag inte sett en leksak. Någon som vet/sett mer? Nämnde samtidigt i Lufthansa forumet att Lufthansa känns väldigt med i att erbjuda barn något ombord. Tidigare bl a planes saker, och nu senast har man tagit fram en Lego pysselbok samt tom en Legomini byggsats av en Lufthansa Airbus380

Martin Björnström och Bryant gillar detta.
  2. oermen

oermen Medlem

Ja, jeg har også lagt mærke til at det. Det var ellers noget som de huskede i lang tid.

3. ski

ski Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast i fredags såg jag att man delade ut något till barnen

Christian R och oermen gillar detta.
  4. CharlieK

CharlieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reste med SAS idag och såg två barn som fick varsin leksak av cabincrew.

Christian R och oermen gillar detta.
  5. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har rest inrikes med barnen några gånger under hösten, vi har alltid fått någon ting. tex. litet mjukisdjur till 1 åringen och pysselgrejor till 6 åringen.

oermen gillar detta.
  6. oermen

oermen Medlem

Sidst jeg rejste med børnene var i August og min mindste er 7 år. Hun fik ingenting.

7. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm inte helt otippat, som med en del annat olika på olika flighter. Beror väl helt på crew och viss del på catering. Men det är synd. Häromdagen var det en helt full Airbus 320 Cph-Zrh med många barn och inga leksaker. Tidigare har det som FF#1 nämner oftast vart leksaker. Men känns som det uppenbarligen inte finns en fast rutin för besättningen?

8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte starta denna tråd i lördags ;).

Vad jag har märkt så finns det inget intresse hos crew att dela ut leksaker. Vi har gjort det till en grej att fråga efter "SAS-nallarna". Då brukar det efter ett tag komma en liten bok. Nallar verkar de ha slutat med.

På 21 flighter med SAS har det bara varit enstaka där crew självmant delat ut leksaker. Samtidigt på 14 flighter med SWISS så har crew glömt att dela ut 1-2 ggr.

I lördags till Mallorca så var inga leksaker lastade. (SK)

Martin Björnström gillar detta.
  9. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Utan någon som helst insyn i hur utdelandet av leksaker går till kan jag inte låta bli att bli lite konspiratorisk och tänka att leksaker kanske bara delas ut när det är få barn ombord? Det vill säga, på en flight till t.ex. en semesterdestination med tonvis med kids ombord kanske det inte finns någon "mening" med att hålla barnen lugna eftersom de ändå är så många, medan det på en flygning på måndag morgon till Frankfurt med massa affärsfolk finns ett annat intresse i att barnen håller sig sysselsatta.

Ni som har fått leksaker / inte fått leksaker utdelade, har det varierat på destination och vad för typ av resenärer det är ombord? Att tro att SAS skulle ha olika inställning beroende på ovanstående faktorer måste ju vara, som jag skrev, en konspiratorisk tanke... Eller är det bara jag som är smart?

/Mvh förvirrad göteborgare ;)

Last edited: 31 December 2014
    Business Dad gillar detta.
  10. När vi åkte till Lanzarote med SAS Charter i början av året, fick min son leksaker både på utresan och på hemresan. Det var många barn ombord också.

Mike@GOT gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!