Le Club statusmatch problem

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av tomten, 18 April 2013.

  1. tomten

    tomten Medlem

    Hej!

    Jag försökte idag att få en status matchning för mitt nyskapade Le Club Accor konto. Jag har Club Carlson gold, och ville matcha, men jag fick tillbaka ett mail som sa:

    -----------------------------------------------------
    We have well received your e-mail dated 18 April 2013 and thank you for your interest in the Le Club Accorhotels programme.

    We invite you to contact our Carlson partner in order to benefit , within their department, from the promotional offer that grants you an upgrade to Gold for your Le Club Accorhotels card.

    Best regards,

    Peter Travis
    Your Le Club Accorhotels Team

    -----------------------------------------------------
    när jag ringde till dom sa dom att jag skulle kontakta club carlsson för att göra denna status matchning, och det låter helt bakvänt tycker jag.

    Är det någon som lyckats med en matchning här, och hur gjorde ni?
     
  2. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att Peter Travis är ute och cyklar. Club Carlson är ju ingen parner utan en konkurrent. Han förstod nog inte alls vad du ville göra. Pröva igen!
     
  3. tomten

    tomten Medlem

    Mjo, det var det jag tyckte. Men supporten på telefon var inte heller med alls, så jag funderar på om det finns någon speciell email address man ska använda.

    Har mailat igen, får se om det funkar.
     
  4. tomten

    tomten Medlem

    Fick nyss detta. Någon som har lyckats med en status match, och isf hur gjorde ni?

    -----------------------------------------------------------------------------

    We have well received your e-mail dated 18 April 2013 and we thank you for the time taken writing to us.

    We regret that we can not upgrade your status to a higher status level.


    At the moment we do not offer a status match for customers of other hotel loyalty schemes.


    The Le Club Accorhotels Program offers four status levels allocated according to the number of nights reserved or the number of points earned over a 12-month period (365 days).

    The levels change as follows:

    - Le Club Accorhotels Silver: 10 nights or 2500 points earned over 365 days;

    - Le Club Accorhotels Gold: 30 nights or 10,000 points earned over 365 days;

    - Le Club Accorhotels Platinum: 60 nights or 25,000 points earned over 365 days.


    For further information please do not hesitate to contact us by phone (0800 202 2017).


    Best regards

    Peter Travis
    Your Le Club Accorhotels Team
     
  5. Kris

    Kris Medlem

    Ort:
    Köpenhamn
    Land:
    Danmark Danmark
    Jag provade (förvisso för knappt ett år sedan) att matcha på motsvarande sätt (fast med HHonors gold) och fick blankt nej. Var leclub silver vid tillfället. Verkar vara svårt således...
     
  6. DrKlas

    DrKlas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Finns det något speciellt skäl till att du vill matcha ett nytt konto? Det är ju inte särskilt svårt att skapa ett nytt platinum-konto.
     
  7. Kris

    Kris Medlem

    Ort:
    Köpenhamn
    Land:
    Danmark Danmark
    Kanske om man redan har en rejäl batch poäng. Så tänkte jag i alla fall.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×