Senaste nytt

LCHF - framtida alternativ på flyget?

Hansi

Medlem
Tack!

FFML?
Ja det kan man ju undra...


Jag körde LCHF i ett åt och höll på att dö pga. hjärtproblem. Min hjärtläkare skällde ut mig och förbjöd mig att deltaga.
Jag har nu använt nya ryska-franska metoden LCLF low carb low fat.
Till frukost renkött utan fet och ett kokt ägg samt Keso med pepparrot eller lök.
Samma till luncher.
Middag stekt fisk, rent kött med Kisella och lök.

3 veckor på detta sätt (jag förlorade 6 kg på 3 veckor).

Efter 3 veckor varannan dag med grönsaker.

Inga potatisar, ris, spagetti, bröd, öl, vin, sprit eller bönor vecka 1 - 6.

Hansi:cool:
 
Nu börjar tråden att hamna lite OT...

Ps. Är det inte bättre att äta en varierad kost som motsvarar den livsstil man lever??? Oavsett vad man gör i livet så funkar det aldrig i längden att inte leva i balans, gäller såväl mat kontra förbränning, jobb kontra fritid, sömn kontra vakenhet osv... Tallriksmodellen ftw! :)
 
Låt var och en vara salig i sin egen tro! ...hur korkad den än må vara, så länge den inte skadar tredje part. :)

Kanske nån admin borde städa tråden?
 
Last edited:
Finns det fler än jag som skulle uppskatta kolhydratfri kost på flighterna?

Det här är ämnet som diskuteras och uppenbarligen finns det en mängd starka åsikter åt flera olika håll, debatten kring vilket kostval som är bäst är inte så intressant på BusinessClass.se utan det finns säkert tio andra sajter där det görs bättre.
 

FF#1

Medlem
Det som är intressant med den här tråden om man håller sig on topic är hur får man tag i lagkolhydrat kost om man har behov av det under flygningarna. Gissar att det kommer att komma mer av det framöver.
 

Nemo

Medlem
Det som är intressant med den här tråden om man håller sig on topic är hur får man tag i lagkolhydrat kost om man har behov av det under flygningarna. Gissar att det kommer att komma mer av det framöver.
Bara att ange SSR vid bokning, dock senast 24 timmar före avresa. Det skandinaviska flygbolaget har mer begränsat utbud SAS specialmåltider
 

ESSA

Medlem
Ursäkta men jag hittar inte SSR i listan och vet inte vad det står för.

Jag har ibland tagit med mig fet ost och typ parmaskinka men det vore självklart trevligt om ett alternativ som Singapore Airlines erbjuder går att välja även hos andra bolag.
 

Dr. Miles

Expert
debatten kring vilket kostval som är bäst är inte så intressant på BusinessClass.se utan det finns säkert tio andra sajter där det görs bättre.

Diskussion om kostval mellan Lobster Thermidor eller Wagyu Sirloin with Eringi Mushroom från Book the Cook är jätterelevant på BusinessClass.se. ;) Men kanske inte just low-carbo meny.

Till dem som vill diskutera om relevanta kostval på BC.se finns det andra trådar.
http://www.businessclass.se/star-alliance/10297-singapore-airlines-book-cook.html
http://www.businessclass.se/star-al...at-att-foerbestaella-mat-pa-thai-airways.html

Det är mindre känd men det går också att förbeställa gourmet mat på Air China i First/Business class på utvalda flygningar.
Air China International - Special Notes for Catering Reservations
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Ursäkta men jag hittar inte SSR i listan och vet inte vad det står för.

Jag har ibland tagit med mig fet ost och typ parmaskinka men det vore självklart trevligt om ett alternativ som Singapore Airlines erbjuder går att välja även hos andra bolag.
Sorry, special service requests code = SSR. Samlingsnamn för alla sorters förkortningar, bland annat måltidsförkortningar. Finns med i rubriken till länken jag skickade i mitt första inlägg i den här tråden.
 
Toppen