LCC (Low Cost Carrier) ≠ Lågprisflygbolag

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Dr. Miles, 28 November 2012.

1. Många svenska medier använder ordet Lågprisflygbolag eller Lågprisbolag när de syftar på LCC(Low Cost Carrier).
    Det är inte bara feltolkning utan det är missvisande i många fall som våra medlemmar redan vet.

Jag föreslår att vi skriver "Lågkostnadsflygbolag" när vi syftar på Low Cost Carrier eller skriver man helt enkelt LCC på engelska.

Det är ett sätt att främja medvetande om LCC(Lågkostnadsflygbolag) inte är alltid billigast och det alltid lönar sig att jämföra innan man bokar flygbiljett. Helt enkelt att vara medveten resenär. :)

9 personer gillar detta.
  2. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag föreslår att vi i stället använder en betydligt bättre skrivning, nämigen Lågservicebolag. Medelsvensson har ingen aning om skillnaden mellan kostnad och pris. Men vad man får för pengen kanske de förstår...

3. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har också läst årsredovisningen från SAS?

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nix

5. Problemet är att då SAS trafik inom Europa infaller samma kategori som Lågservicebolag.
    SAS har däremot inte låg kostnad men det vet vi alla redan.

6. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, SAS har vänligheten att släppa in mig i loungerna och ta mig dit jag vill även när kärran går sönder.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!