Layover Chicago O'Hare - vilken lounge? (T3 och T5)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Alex Welin, 1 Augusti 2015.

1. Alex Welin

Alex Welin Ny medlem

Åker SK945 imorgon till ORD och har där ca 5h layover innan jag ska med American Airlines mot SJC som går från T3, satt precis o kollade loungemöjligheter via PriorityPass och där fanns inget alls på T3 utan bara på T5.

Jag flyger SAS Business från ARN till ORD, har allt bokat på en biljett, och min fundering var därför om jag kan checka in bagage hela vägen till SJC, eller om jag måste hämta ut det i ORD för att det är första stop i USA. Dvs att jag kan stanna på T5 och ha access till lounge, eller om jag måste hämta ut väskan och gå ut, åka till T3 och checka in.

Alternativt om jag kan hämta väska men ändå stanna kvar på T5 så jag har lounge-access.

Var något år sedan jag var på ORD.

Tack.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan hämta upp väskan, gå genom tullen och sedan direkt checka in den igen. Däremot tror jag lite osäker på om du kan komma in i T5 igen. Hur lång tid har du på dig? Det är ju en bit att ta sig mellan terminalerna på ORD, så jag skulle nog inte hänga allt för länge på T5 om jag skulle vidare till T3.

3. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När du landar på T5 har du bara ett val och det är igenom passkontrollen och tullen.

4. Hej och välkommen hit...

Du checkar in väskan på Arlanda med taggar till San Jose (SJC). I Chicago hämtar du ut denna, tar den genom tullen och lämnar den igen utanför tullen på Terminal 5.

Tyvärr kan du inte gå in igen på Terminal 5 till min vetskap om du inte reser därifrån.

5. Väskan måste ut på ORD, du ska ta den genom tullen sen släppa av den på ett band för vidare transport till SJC.

Ang. lounge så har jag dålig koll, bara åkt SAS från T5 och utnyttjat deras "lounge"!

6. Flying P

Flying P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns många restauranger att välja mellan på T3, min egen favorit är den italienska som ligger innan stora foodcourten. Helt OK käk där för att vara flygplats. Bättre mat än alla lounger jag varit i (med reservation för dedikerade F-lounger).

7. Alex Welin

Alex Welin Ny medlem

Tack för alla snabba svar och välkomnande!

Då var det som jag trodde, att jag måste ut från T5 och bege mig mot T3, nästa gång blir det att åka till SFO istället för SJC, så man förhoppningsvis kan få lounge-access..

Tror ni det finns möjlighet att ändra bokningen imorgon hos SAS så jag får ORD-SFO?

Fast det kanske inte kommer bli så mycket tid över ändå? Immigration brukar ju ta en stund på ORD vad jag minns.

Tack för alla tips.

8. Immigrationen går väldigt snabbt på ORD om du varit i USA efter 2008. Finns automater där du fixar allt själv, går på Max 5min.

Alex Welin gillar detta.
  9. Det beror på villkoren på din biljett..En fråga är alltid gratis...

agehall och Alex Welin gillar detta.
  10. Alex Welin

Alex Welin Ny medlem

Okej, matchas mot namn/passnr/personnummer?
    Sant, försöker när jag kommer till Arlanda imorgon. Tack

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!