Senaste nytt

Lax till Chicago. Sas Plus i nya kabinen till bra pris

Johanna

Medlem
Fin rapport. Tycker dock att maten i Go och Plus inte är så kul. Sitter och funderar på om jag ska ta med mig något eget istället på min nästa resa. Frågan är bara vad? Frukt funkar ju alltid som komplement.
 
Om tid och intresse finns kan det komma en liten jämförelse av hotellbarer i Chicago
Hur är Chicago egentligen? Jag har att välja på
San Francisco
Washington
Chicago
New York
Tokyo
Shanghai

Resan är i början av mars. Kan du föreslå Chicago? Det som håller mig tillbaka är vädret just i mars.
 

palmen

Moderator
Hur är Chicago egentligen? Jag har att välja på
San Francisco
Washington
Chicago
New York
Tokyo
Shanghai

Resan är i början av mars. Kan du föreslå Chicago? Det som håller mig tillbaka är vädret just i mars.
Beror ju helt på vad du vill göra. Ska du dricka öl större delen av tiden är Chicago väldigt bra. Ska du se sport är det också en bra stad. Vädret kan dock vara jäkligt kallt om man har otur som du redan lagt märke till.
 

mjulven

Medlem
Hur är Chicago egentligen? Jag har att välja på
San Francisco
Washington
Chicago
New York
Tokyo
Shanghai

Resan är i början av mars. Kan du föreslå Chicago? Det som håller mig tillbaka är vädret just i mars.

Jag var där ungefär samtidigt som @GOTATH (baserat på att jag var där när floden färgades grön i år). Trevlig stad och bra väder, var väl runt 10 och mestadels uppehåll när jag var där. Veckan innan hade det varit än varmare och över 20 grader. Av de amerikanska städer du nämner så är det ingen som är garanterat varm i mars utan man kan nog räkna med stora variationer.
 
Beror ju helt på vad du vill göra. Ska du dricka öl större delen av tiden är Chicago väldigt bra. Ska du se sport är det också en bra stad. Vädret kan dock vara jäkligt kallt om man har otur som du redan lagt märke till.
Jo, det har du helt rätt i. Jag vill bara överraska min fru och inte göra något speciellt. Då är ju New York bra, för där finns ju inte längre några "måsten" på samma sätt.
 
I år blommade körsbärsträden i Washington i mars. Jag gillar också Washington för det är en stad man kan gå och åka kollektivt i. Man behöver inte bil.
Jag har bara gjort 24 timmar i Washington, men jag gillade det jag såg då. Min fru har aldrig varit där, så det är kanske ett alternativ.
 

palmen

Moderator
Personligen skulle jag välja SF eller NY i så fall framför Chicago. Beror ju dock på hur länge ni ska vara borta, är ju några timmar extra till SF. Kan vara bra att titta hotellpriser också innan man bokar så det inte sammanfaller med någon stor mässa, den missen har jag själv gjort.

Om inte flygtid spelar roll skulle jag välja SF, grymt trevlig stad och massor av aktiviteter runtom med Napa, Monterey, Highway 1 mm inom någon timmes avstånd.
 

Martin Gren

Medlem
Trevlig rapport (och trevligt sällskap förstås ). Kan bara hålla med om det @GOTATH skriver. Åker gärna tillbaka igen. Om inte annat för att få gå till Howells & Hood igen.
 
Toppen