Senaste nytt

Lanseringsdatum klara för "Nya Germanwings"

Hall

Medlem
FTL ger tillgång till Businesslounge om man flyger på SMART-fare. SEN och HON har tillgång till SEN-lounge oavsett bokningsklass. Det är faktiskt en himla skillnad på beläggningen i Senatorloungerna jmf med tidigare på de flygplatser som omfattats av förändringarna.
 

MarcusC

Medlem
Vad som är surt är väl att man som SEN inte har någon lounge tillgång på några Nordiska flygplatser om man reser Germanwings...och inte har Priority Pass eller Diners typ..
 

MarcusC

Medlem
Det är väl en del av besparingarna som Lufthansa ville åstadkomma med det här upplägget...

Förmodligen, men det känns som en "snål" besparing då det trots allt är många linjer som har hög del frekventa resenärer, och det finns säkert ett flertal som kan tänka sig byta bolag till ex vis SAS eller AIR BERLIN som ju ger mera tillbaka om man är frekvent resenär i sådana fall ?!
 

Hall

Medlem
Största delen av besparingen ligger på löner och administrativ overhead. Det kan nog bli tillgång för HON/SEN till Auroraloungen på T2 om ett tag vad jag förstod från gatepersonalen när jag frågade i förra veckan. Allting håller på och sätter sig nu med ny organisation osv.
 

Dr. Miles

Expert
FTL ger tillgång till Businesslounge om man flyger på SMART-fare. SEN och HON har tillgång till SEN-lounge oavsett bokningsklass. Det är faktiskt en himla skillnad på beläggningen i Senatorloungerna jmf med tidigare på de flygplatser som omfattats av förändringarna.
Jag besökte Lufthansas Senator lounge i Hamburg när jag flög därifrån förra helgen.
Det var en herre som hade Lufthansa Miles&More Frequent Traveller (FTL) status som försökte att komma in i Business loungen med Germanwings boardingskort.

Loungepersonalen sa att mannens fare var BASIC därför gick det inte att komma in i loungen.
Mannens försökte att övertyga personalen med olika argument bl a mannens flight var försenad och det vore en bra gest av Lufthansa om de släppte in honom till Business loungen, men det köpte inte loungepersonalen.
Eftersom han reste med Germanwings kunde jag inte gästa honom in i loungen heller.

Germanwings skrev:
Can I use my Germanwings boarding pass to enter the Lufthansa Senator or Business Lounge?

Passengers who book our BEST fare are entitled to lounge access at selected airports.

HON Circle members and Senators are entitled to lounge access on Germanwings flights, regardless of the fare. This includes all Lufthansa lounges and partner lounges in Germany and Europe as well as the lounges at the Germanwings BEST departure points.

If you have Frequent Traveller status and you book a SMART fare, you are entitled to use all Lufthansa lounges and Austrian Airlines, Brussels Airlines and SWISS lounges in Germany and Europe.
Can I use my Germanwings boarding pass to enter the Lufthansa Senator or Business Lounge?

Miles&More skrev:
Frequent Travellers with a Germanwings boarding pass may use the Lufthansa, Austrian Airlines and SWISS Business Lounges as well as the lounges of Miles & More partner Brussels Airlines, provided that they have booked a SMART fare.
Miles & More - Miles & More status levels
 
Toppen