Landvetter till Goteborg Central

Diskussion i 'Flygplatser' startad av trekker, 29 Juni 2016.

1. trekker

trekker Medlem

Jag tittar pa ett flyg imorgon till Landvetter som landar 17:30, jag skulle behova ta ett tag fran Goteborg central kl 18:55 isafall. Ar det gorbart eller ar det for stor risk inblandat i detta?

2. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inga problem alls så länge inte ditt plan är försenat och du inte behöver vänta på massa bagage. 30-35 min tar flygbussen ändra fram till göteborgs central. Den går var 15:e minut.

3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ska inte vara några problem, förutsatt att du reser utan incheckat bagage som du behöver vänta på/flyget inte blir sent osv.

4. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer du från UK? Jag vet inte hur passkontrollen är på GOT, om de någonsin är långa...?

5. trekker

trekker Medlem

Jag kommer fran UK sa storsta risken ar nog forsenat plan, passkontollen har tagit ca 1 minut nar jag kommit forut.

6. Moco

Moco Medlem

Har aldrig varit med om någon längre passkö på Landvetter. Brukar gå riktigt smidigt.

7. Morgan

Morgan Medlem

Du kan ju om tiden blir knapp ta taxi till Kungsbacka eller Alingsås från Landvetter och gå på tåget där (beroende på om du ska mot Skåne eller Västerås).

Då har du ju ytterligare 20-30 minuter på dig!

trekker gillar detta.
  8. trekker

trekker Medlem

Grymt bra tips, den tackar vi for! Biljetten ar bokad sa nu satsar vi, SAS ville har 3000 kr for MAN-ARN medans British Airways nojde sig med £42:50 och 2500 avios for MAN-GOT.

Morgan gillar detta.
  9. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Som andra sagt, inga problem alls, över huvud taget. Passkontrollerna på GOT är snabba och effektiva med korta/ingen kö och reser du utan bagage är du ute på någon minut. :)

10. trekker

trekker Medlem

Med tio minuter tillgodo sitter jag nu på tåget på centralen i göteborg. Vi vart 40 minuter sena ut från Manchester så var av planet kl 18 och på bussen tio minutet senare. Tack alla.

GOTATH, jsn, FF#1 och 7 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!